PEZHVAKEIRAN.COM حملات هوایی اسرائیل به جنوب غزه و لبنان؛ یک عضو ارشد و دو نیروی عملیاتی حماس کشته شدند
 

حملات هوایی اسرائیل به جنوب غزه و لبنان؛ یک عضو ارشد و دو نیروی عملیاتی حماس کشته شدند

بقایای یک خودروی هدف قرارگرفته در شهر رفح
ارتش اسرائیل و سازمان امنیت داخلی این کشور اعلام کردند یک عضو ارشد گروه افراطی حماس و دو نیروی عملیاتی این گروه در شهر رفح در جنوب نوار غزه کشته شدند.
حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود و از زمان آغاز جنگ با اسرائیل تعدادی از اعضای ارشد آن در حملاتی به غزه و لبنان جان خود را از دست داده‌اند.
هدف اصلی حمله اسرائیل «احمد الیعقوبی» بود که این دو نهاد اسرائیلی روز شنبه ۲۱ بهمن او را مسئول امور امنیتی اعضای ارشد حماس و افسر ارشد در اداره پلیس مخفی رفح معرفی کردند.
ارتش اسرائیل همچنین می‌گوید «ایمان رتنیسی»، نیروی عملیاتی حماس و عضو ارشد در اداره امنیت این گروه و یک افسر دیگر پلیس مخفی رفح در حمله هوایی کشته شدند.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد حمله مورد اشاره به یک خودرو صورت گرفته که ارتش اسرائیل مدعی شده این سه نفر در آن بوده‌اند.
اسرائیل اوایل روز جمعه اهدافی را در رفح بمباران کرد
نتانیاهو خواستار تخلیه جمعیت «رفح» در غزه قبل از تهاجم زمینی اسرائیل شد؛ مصر در نوار مرزی تانک مستقر کرد
این در حالی است که اسرائیل از روز گذشته حمله به رفح، در جنوب نوار غزه را به‌رغم هشدارها و مخالفت‌های بین‌المللی تشدید کرده است.
نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه گفت به ارتش دستور داده است تا طرحی را برای تخلیه مردم رفح در جنوب نوار غزه قبل از حمله احتمالی اسرائیل به این شهر آماده کند.
اعلام آغاز تهاجم گسترده به رفح با واکنش منفی تشکیلات خودگران فلسطینی، مصر، عربستان و اتحادیه اروپا مواجه شد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه حملات نظامی اسرائیل در نوار غزه را «بیش از حد» خواند و ساعاتی بعد با امضای یک فرمان اجرایی، از کشورهای خریدار سلاح‌های آمریکایی خواست که تضمین بدهند در استفاده از این تسلیحات به قوانین بین‌المللی پایبند هستند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه که زیرنظر حماس اداره می‌شود،‌ روز شنبه اعلام کرد شمار تلفات فلسطینی‌ها از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در این باریکه از مرز ۲۸ هزار تن گذشت.
جان به در بردن یک عضو ارشد حماس از حمله هوایی به لبنان
از سوی دیگر گزارش رسانه‌های بین‌المللی حاکی از آن است که یک عضو ارشد گروه افراطی حماس در حمله هوایی نسبت داده شده به اسرائیل به خاک لبنان جان به در برد، اما سه نفر دیگر در این حمله کشته شدند.
خبرگزاری رویترز روز شنبه از قول چهار منبع آگاه گزارش داد که در حمله اسرائیل به ۶۰ کیلومتری عمق خاک لبنان سه نفر، از جمله یک عضو حزب‌الله کشته شدند.
این حمله هوایی در دهکده‌ای بین بیروت و صیدا به یک خودرو انجام شده است.
اسرائیل و لبنان واکنشی به این حمله نداشته‌اند اما وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل فرد فلسطینی نزدیک به حماس را «باسل صالح» معرفی کرده و می‌نویسد او از مسئولان استخدام نیروهای حماس در غزه و کرانه باختری بود که در این حمله کشته نشد.
خبرگزاری رویترز نیز از قول منابع امنیتی گزارش داده که که فرد هدف قرارگرفته، از افراد نزدیک به صالح العاروری، معاون رئیس حماس بود که ماه گذشته در حمله منتسب به اسرائیل به حومه بیروت کشته شد.
نمایی از دفتر حماس که در حمله شامگاه سه‌شنبه اسیب جدی دید
حمله به دفتر حماس در حومه جنوبی بیروت؛ یک مقام ارشد و دو فرمانده شاخه نظامی حماس کشته شدند
در این میان، دو مقام امنیتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که در این حمله یک خودرو آسیب دیده و دو نفر، از جمله یک موتورسوار کشته شده‌اند.
این گزارش می‌افزاید حمله به مقام شاخص حماس هم‌زمان با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به لبنان انجام شده است.
او با نخست‌وزیر موقت، رئیس پارلمان و مقامات ارشد حزب‌الله ازجمله حسن نصرالله، دبیرکل این گروه شبه‌نظامی دیدار کرد.
رویترز نیز می‌نویسد حمله روز جمعه اسرائیل متفاوت‌تر از حملات قبلی است که معمولا در مناطق مرزی انجام می‌شد و اکنون به عمق خاک لبنان کشیده شده است.
روز ۳۰ دی‌ماه، علی محمد حدرج، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در یک حمله پهپادی در جنوب لبنان کشته شده بود و آن حمله نیز به اسرائیل نسبت داده شد.
پیش از آن نیز صالح العاروری، معاون سیاسی رهبری حماس، در بیروت کشته شد.
از زمان آغاز جنگ غزه در ۱۵ مهرماه، حزب‌الله لبنان، تحت حمایت ایران، حملاتی به مناطق مرزی با اسرائیل داشته و اسرائیل نیز مواضع این گروه شبه‌نظامی را در خاک لبنان بمباران کرده است.
حملات اسرائیل به لبنان منجر به کشته شدن بیش از ۲۲۰ نفر از جمله وسام حسن الطویل، جانشین فرمانده یکی از واحدهای گردان «رضوان» شده است.
حملات حزب‌الله به مناطق مرزی اسرائیل نیز حدود ۱۵ کشته از سربازان و شهروندان این کشور برجای گذاشته است.

منبع:رادیو فردا