PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت ۱۰ زن و مرد در یک مهمانی «مختلط» درتفرش؛ کافه «ونگوگ» مشهد پلمب شد
 

بازداشت ۱۰ زن و مرد در یک مهمانی «مختلط» درتفرش؛ کافه «ونگوگ» مشهد پلمب شد

 



فرمانده انتظامی شهرستان تفرش دوشنبه سوم مهرماه اعلام کرد، ۱۰ مرد و زن به خاطر شرکت در یک «مهمانی مختلط شبانه» در یکی از روستا‌های این شهرستان بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که در ادامه تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای اعمال حجاب اجباری، کافه ونگوگ در مشهد نیز پلمب شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید فراهانی، فرمانده انتظامی شهرستان تفرش، گفته است که ماموران پس از اطلاع از برگزاری «مهمانی مختلط شبانه» در یکی از روستا‌های این شهرستان ، ۱۰ مرد و زن را بازداشت و «با دستور مقام قضائی»، محل برگزاری این مهمانی را نیز پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش توضیح بیشتری در خصوص محل «پلمب شده» این مهمانی ارائه نکرده است.

با این حال، این مقام نیروی انتظامی اضافه کرده است که «متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.»

در سال‌های اخیر، یورش نیروهای انتظامی برای دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «کشف حجاب» افزایش یافته است.

پلمب کافه ونگوگ در مشهد

در همین حال، روزنامه شرق گزارش داد که اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی {مرکزی}، «کافه ونگوگ» را در این شهر به دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری» پلمب کرده است.

طبق این گزارش، پلمب کافه ونگوگ واقع در خیابان «جانباز» مشهد بنابر آنچه «ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی» عنوان شده، صورت گرفته است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که یک همایش با موضوع دندانپزشکی در مشهد نیز به دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری توسط حاضران» در میانه برگزاری با حکم قضایی متوقف شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مأموران نیروی انتظامی که حکم قضایی به همراه داشتند با ورود به محل برگزاری این همایش سه‌روزه، مانع از ادامه آن شدند.

مقامات جمهوری اسلامی حاضر به ارائه آمار کامل شمارش واحدهای صنفی، تجاری، گردشگری و دیگر اماکنی نیستند که «به خاطر سر باز زدن زنان از حجاب اجباری پلمب» شده‌اند.

موج سرباز زدن زنان از حجاب اجباری که پس از جان باختن مهسا(ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد و با آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» اوج گرفت، همچنان ادامه دارد.

پلمب اماکن صنفی، تجاری، فروشگاه‌ها، مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، اماکن تجاری، اداری، و شرکت‌های اینترنتی از جمله اقداماتی است که دستگاه‌های حکومتی برای وادار کردن زنان به سر کردن روسری به اجرا گذاشته‌اند.

برخورد و بازداشت زنان به خاطر سر باز زدن از حجاب اجباری، توقیف خودروها، پیامک‌های تذکر حجاب، و تشکیل پرونده قضائی برای زنان، از جمله دیگر اقدامات حکومتی برای اعمال حجاب اجباری است اما مجموعه این اقدامات تاکنون نتوانسته بر موج فزاینده نافرمانی مدنی زنان ایران در سر باز زدن از حجاب اجباری غلبه کند.

منبع:رادیو فردا