PEZHVAKEIRAN.COM «پرونده‌سازی» جدید علیه کامیار فکور، فعال کارگری زندانی
 

«پرونده‌سازی» جدید علیه کامیار فکور، فعال کارگری زندانی

 

وکیل کامیار فکور می‌گوید این فعال کارگری و خوانندهٔ رپ زندانی با «شکایت ادارهٔ کل زندان‌های استان تهران» با یک پروندهٔ قضایی و اتهامات تازه روبه‌رو شده است.

عرفان کرم‌ویسی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت برای موکلش در شعبهٔ سوم بازپرسی دادسرای زندان اوین پرونده‌ای جدید با اتهام‌های انتسابی شامل «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «توهین به مقامات و مأمورین زندان» ثبت شده است.


این وکیل دادگستری، روز یکشنبه ۱۲ شهریور نیز نوشته بود که برای دیگر موکلش، جعفر ابراهیمی،‌ معلم زندانی، پرونده‌ای با اتهامات مشابه تشکیل شده است.

آقای کرم‌ویسی همزمان از انتقال «غیرقانونی» این دو زندانی سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار خبر داده بود.

منابع مطلع روز یکشنبه در این زمینه به رادیو فردا گفتند که دلیل اصلی انتقال جعفر ابراهیمی و کامیار فکور به زندان قزلحصار، «اعتراض آن‌ها به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم» در بند چهار زندان اوین بوده و این اقدام با هدف «تنبیه» این دو فعال صنفی و مدنی صورت گرفته است.

در همین زمینه، عرفان کرم‌ویسی تصریح کرد که این اقدام با «تصمیم شورای طبقه‌بندی زندان اوین» صورت گرفته و دلیل خارج کردن آنها از اوین، «حضور در جلسۀ دادگاه» عنوان شده بود، در حالی‌که به زندان قزلحصار منتقل شدند.

منبع:پژواک ایران