PEZHVAKEIRAN.COM رسانه اسرائیلی: مسئولیت واحد ۷۰۰ نیروی قدس سپاه قاچاق اسلحه به سوریه است
 

رسانه اسرائیلی: مسئولیت واحد ۷۰۰ نیروی قدس سپاه قاچاق اسلحه به سوریه است

رسانه‌های اسرائیلی از افشای واحد جدیدی از نیروی قدس سپاه پاسداران ایران خبر دادند که در زمینه قاچاق اسلحه به سوریه فعالیت می‌کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی «کان» متعلق به اسرائیل روز دوشنبه ۵ ژوئن در گزارشی اعلام کرد که واحد ۷۰۰  متعلق به سپاه بوده و رهبری آن بر عهده یکی از مقامات سابق نیروی قدس بوده است که ارتباطات گسترده‌ای با مقامات ارشد ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان دارد.

براساس این گزارش واحد ۷۰۰ مسئول تامين و تدارکات نیروی قدس سپاه است و همچنین مسئولیت انتقال تجهيزات نظامی به شبه نظامیان طرفدار ایران به ویژه در سوریه و حزب‌الله لبنان را بعهده دارد.

علاوه بر این براساس اطلاعات عربستان سعودی، حمله منتسب به اسرائیل در شهر حلب در اول ماه مه گذشته یک واحد دیگر سپاه را هدف قرار داده بود که در سوریه فعالیت می‌کرد.

به گفته منابع غربی، این واحد مخفی به نام ۱۸۳۴۰ بوده و مسئولیت ساخت موشک در سوریه را برعهده دارد.

اورشليم‌پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت که در این کارخانه‌ها موشک‌های با دقت بالای نقطه زنی ساخته می‌شود.

براساس این گزارش واحد مسئول این کارخانه‌های موشک‌سازی در سوریه متشکل از نیروهای ایرانی و سوری است.

حمله منتسب به اسرائیل به سایت تولید موشک سپاه دو روز قبل از سفر ابراهيم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی به سوریه انجام شد. این نخستين سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور در ۱۳ سال گذشته بود.

به گفته مقامات سوری، فرودگاه بین‌المللی حلب به دلیل این حمله بسته شد و در اثر آن یک سرباز ارتش سوریه کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوری در اثر این حمله ۳ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ایران نیز کشته شدند.

نیروی قدس یا سپاه قدس نیرویی وابسته به سپاه پاسداران است که مسئولیت فعالیت‌های برون‌مرزی این سازمان را بر عهده دارد.

ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران و نیروی قدس آن را تروریست خوانده است.

در تازه ترین اقدام نیز دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس اطلاعات خارجی سازمان اطلاعات سپاه و دیگر اعضا و وابستگان سپاه پاسداران و همچنین بازوهای عملیات خارجی آن اعمال کرد.

این افراد از سوی واشنگتن به مشارکت در توطئه‌های تروریستی در خارج از ایران علیه مقام‌های پیشین دولت آمریکا، اتباع دوتابعیتی آمریکایی-ایرانی و همچنین مخالفان ایرانی جمهوری اسلامی متهم شده‌اند.

در ماه مارس گذشته نیز خزانه‌داری آمریکا یکی از فرماندهان سپاه و چهار نفر از اعضای سازمان اطلاعات آن را به اتهام طرح‌ریزی قتل دو نفر از مقامات آمریکایی تحریم کرد.

منبع:پژواک ایران