۱۲ زندانی در کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از انتقال ۱۲ زندانی محکوم به اعدام در دو زندان کرج به سلول‌های انفرادی در این زندان‌ها برای اجرای حکم خبر داد.
این رسانه با اعلام خبر انتقال ۱۰ زندانی در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت، نوشته از اتهامات این افراد که به واسطه آن به دست مقامات قضایی به اعدام محکوم شده‌اند اطلاعی در دست نیست، اما همچنین یادآوری کرده که زندان رجایی‌شهر محل نگهداری متهمان جرائمی از جمله قتل و سرقت مسلحانه است.
هویت این زندانیان اعلام نشده است.
هرانا در خبر دیگری از انتقال دو محکوم اعدامی دیگر به سلول انفرادی برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار کرج در روز سه شنبه خبر داده بود. به نوشته پایگاه خبری این سازمان حقوق بشری، زندانیان مذکور پیشتر از بابت اتهاماتی در پیوند با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.
این رسانه نوشته است که در پی کسب جزئیات بیشتر درباره این رویداد و یافتن هویت افراد منتظر اعدام در این زندان است.
بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱، دست کم ۲۹۹ شهروند اعدام شده و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شده‌اند. در میان اعدام‌شدگان نام ۴ کودک مجرم دیده می‌شود.
بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام «مخفیانه» می‌خوانند.
در روزهای اخیر شمار موارد اعدام در ایران به شدت فزونی یافته است.

منبع:پژواک ایران