PEZHVAKEIRAN.COM قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اتهام سه نفر از مظنونان پرونده اکباتان را «محاربه» اعلام کرد
 

قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اتهام سه نفر از مظنونان پرونده اکباتان را «محاربه» اعلام کرد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، اعلام کرد: برای سه نفر از ۸ متهم پرونده کشته شدن یک بسیجی در شهرک اکباتان، احکام «محاربه» صادر شده است. به گفته سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، هفت نفر از متهمان این پرونده در بازداشت و یک نفر با قید وثیقه آزاد شده است. اتهام محاربه می‌تواند خطر مجازات اعدام را در پی داشته باشد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت، اعلام کرد: برای سه تن از متهمان پرونده قتل یک بسیجی در شهرک اکباتان تهران، اتهام «محاربه» صادر شده است.

اظهارات مسعود ستایشی درباره مظنونان پرونده «آرمان علی‌وردی»، طلبه بسیجی عنوان شده است که بر أساس گزارش‌ها، روز چهارم آبان، در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی»، در شهرک اکباتان تهران زخمی شد و در روز ششم آبان در بیمارستان جان خود را از دست داد.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، بدون اعلام اسامی متهمان این پرونده، اعلام کرد: سه تن از مظنونان که در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه خواهند شد، با اتهام «محاربه» روبرو هستند و متهمان «در حال معرفی وکیل برای برگزاری دادگاه» هستند.

مسعود ستایشی افزود: اتهام این سه نفر، محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی است.

بر أساس قانون مجازات اسلامی، اتهام «محاربه» می‌تواند متهمان را با خطر مجازات اعدام مواجه سازد.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اکنون «هفت نفر» از مظنونان این پرونده در بازداشت و یک نفر به قید وثیقه آزاد شده است. اتهام بقیه افراد، بنا بر اعلام این منبع، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» عنوان شده است.

در حالیکه سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اسامی مظنونان پرونده اکباتان را اعلام نکرده است، «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان»، اسامی متهمان پرونده اکباتان را منتشر کرده است.

میلاد آرمون، متهم ردیف اول این پرونده و پس از او مهدی حسینی و مهدی ایمانی، علیرضا کفایی و حسین نعمتی دیگر متهمان این پرونده اعلام شدند.

در جریان اعتراضات سراسری و جنبش«زن، زندگی، آزادی»، شهرک اکباتان شاهد شب‌های متعددی از حضور معترضان و شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی بود.

مجید سعید عرب، وکیل دادگستری، در توییتی از «وکالت تسخیری» یکی از متهمان پرونده اکباتان که با اتهام محاربه روبروست، خبر داده است.

قرار است این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی مورد بررسی قرار گیرد.

ابوالقاسم صلواتی، معروف به «قاضی صلواتی» به دلیل صدور احکام سنگین قضایی برای متهمان از جمله صدور احکام اعدام برای معترضان در جریان اعتراضات متعدد در ایران و اتهام دست داشتن در مجازات مردم ایران و شهروندان دو تابعیتی، در سال ٢٠۱۹ در فهرست تحریمی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

منبع:پژواک ایران