PEZHVAKEIRAN.COM حمید و فرزانه قره‌حسنلو به ۲۰ سال حبس در تبعید محکوم شدند
 

حمید و فرزانه قره‌حسنلو به ۲۰ سال حبس در تبعید محکوم شدند

حمید و فرزانه قره‌حسنلو به ۲۰ سال حبس در تبعید محکوم شدند
حمید و فرزانه قره‌حسنلو، زوج پزشکی که در پرونده روح‌الله عجمیان، نیروی شبه‌نظامی کشته‌شده در مراسم چهلم حدیث نجفی دستگیر شده بودند، جمعا به ۲۰ سال حبس در تبعید محکوم شدند.
بر اساس گزارش روز دوشنبه ۲۸ فروردین دادبان، آصف‌الحسینی، قاضی دادگاه انقلاب، برای حمید قره‌حسنلو ۱۵ سال حبس در تبعید در یزد و برای همسرش فرزانه نیز ۵ سال حبس در تبعید در مشهد حکم صادر کرده است. 
حمید قره‌حسنلو، رادیولوژیست، و همسرش فرزانه، پس از شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی، دختر نوجوان کشته شده در کرج، در هجوم نیروهای امنیتی به خانه خود بازداشت شدند.
پس از آن خبر رسید که بر اساس حکم دادگاه انقلاب، دکتر قره‌حسنلو به اتهام مشارکت در کشته شدن روح‌الله عجمیان، یک بسیجی، که در رویدادهای روز چهلم حدیث نجفی در تاریخ ۱۲ آبان کشته شد، به اعدام، و فرزانه، همسرش، به ۲۵ سال حبس و زندان در شهری دوردست محکوم شده است.
حکومت جمهوری اسلامی تاکنون دو جوان به نام‌های محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به اتهام نقش داشتن در کشته شدن روح‌الله عجمیان اعدام کرده و چندین نفر دیگر نیز در این ارتباط دستگیر شده‌اند.
روح‌الله عجمیان یک نیروی شبه‌نظامی بسیج جمهوری اسلامی بود که در جریان سرکوب اعتراضات سراسری ایران حضور داشت و تصاویری از او در حالی که اسلحه کلاشینکف در دست داشته و برای سرکوب معترضان آموزش می‌دید بعدها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
دادبان درباره شرایط جسمی حمید و فرزانه قره‌حسنلو هم نوشته است: «هر دو حال جسمانی نامساعدی دارند، حمید قره‌حسنلو به دلیل شدت ضرب و شتم از ناحیه لگن و ریه دچار آسیب جدی شده است و بر طبق آخرین اخبار از خانواده زجاجیه چشم او نیز به دلیل ضربات مستمر به سر هنگام شکنجه آسیب‌دیده و نیازمند اعزام فوری به پزشک است که اجازه داده نمی‌شود.»
به نوشته دادبان، فرزانه نیز از نظر جسمی با مشکلات بسیاری مواجه و دچار عفونت است اما از حق درمان محروم است.

منبع:ایران وایر