یک دانشجوی بازداشت شده بر اثر «شکنجه» به بیمارستان منتقل شد

کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور از انتقال یک دانشجوی بازداشت شده به بیمارستان به دلیل جراحات ناشی از شکنجه خبر داد.
بر اساس خبر کوتاهی که در این کانال منتشر شده است نعیم لشکری دانشجوی رشته مدیریت مالی دانشگاه خوارزمی واحد تهران و اهل بیجار، روز ۲۲ فروردین پس از بازداشت مجدد توسط نیروهای امنیتی در اثر شکنجه‌ دچار شکستگی و جراحت شده و به بیمارستان امام حسین بیجار انتقال یافته است.
بر اساس این گزارش، این دانشجو پیش از این نیز در تاریخ پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و در روزهای اوج اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شده بود.
این اولین بار نیست که گزارش‌هایی از اعمال شکنجه علیه بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران منتشر می‌شود. پیشتر رسانه‌های بین‌المللی از شکنجه‌ها و حتی خشونت‌های جنسی علیه زنان و مردان معترض نیز گزارش داده بودند.
از جمله منابع مستقل دانشجویی ۲۷ آبان‌ماه از بازداشت یوسف ظریف دانشجوی گردشگری دانشگاه علامه به دست نهادهای امنیتی خبر دادند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده آقای ظریف در زندان تحت شکنجه قرار گرفته بود.
همزمان و در همین تاریخ یوسف مرادی، دانش‌آموخته‌ی فوریت‌های پزشکی دانشگاه سمنان، ‌همراه با پسر عموی خود توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آبدانان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.
 نزدیکان یوسف مرادی نیز گفته بودند که او  تحت شکنجه در زمان بازداشت و بازجویی‌، دچار پارگی در ناحیه شکم و شکستگی استخوان‌های دنده شده است و نهادهای امنیتی از بستری کردن وی در بیمارستان امتناع کرده بودند.

منبع:پژواک ایران