PEZHVAKEIRAN.COM روایت فائزه هاشمی از «شکنجه» مهوش ثابت، شهروند بهائی زندانی در زندان اوین
 

روایت فائزه هاشمی از «شکنجه» مهوش ثابت، شهروند بهائی زندانی در زندان اوین


فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از بازگشت به زندان، در یک فایل صوتی جزئیاتی از شکنجه مهوش ثابت، شهروند بهائی زندانی فاش کرد.
در این فایل صوتی که توسط «ایران وایر» منتشر شد، فائزه هاشمی به گفتگوهایش با مهوش ثابت شهروند بهائی زندانی اشاره می‌کند و می‌گوید بازجو در حین بازجویی به صندلی او که رو به دیوار بوده ضربه می‌زده و زانوهای این زندانی به دیوار می‌خورده و پس از عکسبرداری در زندان مشخص شده زانوهایش شکستگی دارد.
فائزه هاشمی که هفت فروردین از زندان به مرخصی آمده و روز ۱۴ فروردین با پایان دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت. «ایران‌وایر» این فایل صوتی قبل از بازگشت خانم هاشمی به زندان ضبط شد.
خانم هاشمی در بخش دیگر این فایل صوتی می‌گوید: چگونه می‌توان به این ستم بر بهاییان و باورمندان به سایر ادیان و نیز ناباوران به ادیان خاتمه داد؟ چه نوع حکومتی متضمن آزادی عقیده در جامعه خواهد بود؟ وظیفه افراد جامعه در قبال رنج و شکنجه و تبعیض تحمیل شده بر امثال مهوش ثابت چیست؟
اشاره فائزه هاشمی در این فایل صوتی به مهوش ثابت، شاعر بهایی ۷۰ ساله است.
خانم ثابت از مدیران سابق جامعه بهائیان ایران است. او ۹ مرداد سال گذشته بازداشت شد و دادگاه انقلاب او را دوباره به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. قبل از این هم خانم ثابت ده سال زندانی بود و در ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ با پایان محکومیت، از زندان آزاد شد. مهوش ثابت پیش از برخورد از سوی جمهوری اسلامی، آموزگار و مدیر مدرسه بود. از او مجموعه شعر «مرا تو در نظر آور» منتشر شده است. وی برنده جایزه «نویسنده شجاع» انجمن بین‌المللی قلم است.
فائزه هاشمی بالاترین چهره نزدیک به مقامات حکومت جمهوری اسلامی است که از «ظلم علیه بهائیان» انتقاد می‌کند. سال ۱۳۹۷، مهدی حاجتی که عضو شورای شهر شیراز بود از دو شهروند بهایی دفاع کرد اما او مدتی بازداشت شد و بعد به زندان محکوم شد. در نهایت او کرسی خود را در شورا از دست داد.
جمهوری اسلامی ایران آیین بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد و با پیروان این آئین برخورد می‌کند. از انقلاب تاکنون برخی از فعالان بهایی اعدام شده و بسیاری نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.
آیت الله علی خامنه ای بارها در استفتاها بهائیان را «نجس و دشمن دين و ايمان» معرفی کرده است. این در حالی است که برخی فقها از جمله آیت الله حسینعلی منتظری می‌گویند بهائیان هرچند جز اقلیت‌های مذهبی به شمار نیامده‌اند اما چون که «اهل اين کشور هستند حق آب و گل دارند و از حقوق شهروندی برخوردار می باشند، همچنين بايد از رافت اسلامی که مورد تاکيد قرآن و اولياء دين است بهره مند باشند».
نهادهای حقوق بشری بازداشت‌ گسترده و احکام سنگین علیه شهروندان بهایی توسط حکومت جمهوری اسلامی را «نقض سیستماتیک حقوق بشر» می‌دانند.

منبع:ایران وایر