PEZHVAKEIRAN.COM روزنامه وابسته به سپاه: خاتمی و موسوی دو روی یک سکه‌اند
 

روزنامه وابسته به سپاه: خاتمی و موسوی دو روی یک سکه‌اند

روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، در واکنش به بیانیه‌های میرحسین موسوی و محمد خاتمی نوشت: «روح حاکم بر این دو بیانیه براندازی و عبور از نهادهای قانونی جمهوری اسلامی است، منتها یکی به روش نرم و دیگری به روش سخت. از این روست که باید گفت این خاتمی و موسوی دو روی یک سکه‌اند.»
این روزنامه بیانیه میرحسین موسوی را «براندازانه» خواند و نوشت میرحسین موسوی «رسماً عبور از نظام جمهوری اسلامی را کلید زد» و محمد خاتمی هم «با ادبیاتی دیگر، اما با همان جهت‌گیری کلی موسوی، به ساختارهای نظام اسلامی حمله کرد».

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، دیروز در خبری کوتاه از بیانیه محمد خاتمی استقبال کرده و آن را «کنایه» به بیانیه میرحسین موسوی توصیف کرده بود.

محمد خاتمی در بیانیه‌اش «براندازی» جمهوری اسلامی را رد کرده و مدعی شده که «به لحاظ توازن قوا و امکانات و توانی که حکومت دارد براندازی مکانیکی آن ممکن نیست». او همچنین مدعی شده انجام اصلاحات در جمهوری اسلامی «منوط به تغییر و اصلاح قانون اساسی نیست»، بلکه به گفته او، «با بازگشت به روح و نصّ همین قانون اساسی میسر است».

دیدگاه‌های محمد خاتمی یک روز پس از بیانیه میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز در سال ۸۸، منتشر شد که خواستار برگزاری همه‌پرسی «آزاد و سالم» برای «عبور از این مرحله» شده بود.

موسوی در بیانیه خود نوشته بود که حوادث «خونبار» ماه‌ها و سال‌های اخیر ایران نشان می‌دهد که «اجرای بدون تنازل قانون اساسی، به عنوان شعاری که ۱۳ سال پیش بدان امید می‌رفت، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت».

منبع:پژواک ایران