PEZHVAKEIRAN.COM مکرون: توسعه «پرشتاب» برنامه هسته‌ای ایران قطعا برای این کشور عواقب جدی در پی خواهد داشت / حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین، تهران را در معرض
 

مکرون: توسعه «پرشتاب» برنامه هسته‌ای ایران قطعا برای این کشور عواقب جدی در پی خواهد داشت / حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین، تهران را در معرض

امانوئل مکرون٬ در دیدار بنیامین نتانیاهو به ایران هشدار داد که توسعه «پرشتاب» برنامه هسته‌ای این کشور٬ «قطعا» برای ایران عواقب جدی در پی خواهد داشت
امانوئل مکرون٬ رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه ۱۳ بهمن با بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل در کاخ الیزه درباره اقدامات هسته ای ایران و بازدارندگی اقدامات این کشور در منطقه گفت‌وگو کرد.
به گزارش «انتخاب»؛ در بیانیه کاخ الیزه در این زمینه آمده است٬ امانوئل مکرون٬ در این دیدار به ایران هشدار داد که توسعه «پرشتاب» برنامه هسته‌ای این کشور٬ «قطعا» برای ایران عواقب جدی در پی خواهد داشت.
اسرائیل مدت‌هاست ایران را متهم می‌کند که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت: «حمایت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین، ایران را در معرض تحریم‌ها و انزوای فزاینده قرار می‌دهد».
این نخستین دیدار بنیامین نتانیاهو با امانوئل مکرون از زمان بازگشت او به قدرت در اواخر سال گذشته در اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو پنجشنبه قبل از آغاز سفر خود به پاریس گفت که در این سفر با امانوئل مکرون در خصوص «تلاش‌های مشترک برای توقف تجاوز ایران» و جلوگیری از «دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای» مذاکره می‌کند.
خبرگزاری فرانسه پیشتر نوشته بود که اسرائیل امیدوار است بنیامین نتانیاهو در جریان این سفر فرانسه را به تشدید فشار به ایران ترغیب کند.
این خبرگزاری به‌نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که پاریس اتخاذ سیاست «بسیار قاطعانه» در قبال ایران را ضروری می‌داند، زیرا برنامه هسته‌ای تهران «تا حد خطرناک» پیش رفته و ایران درگیر جنگ اوکراین شده است.
 
 

منبع:انتخاب