PEZHVAKEIRAN.COM دیده بان حقوق بشر سوریه: شبه‌نظامیان ایرانی، ۱۱ نیروی سوری را به ظن ارتباط با اسرائیل و ائتلاف بین المللی دستگیر کردند
 

دیده بان حقوق بشر سوریه: شبه‌نظامیان ایرانی، ۱۱ نیروی سوری را به ظن ارتباط با اسرائیل و ائتلاف بین المللی دستگیر کردند

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی گفته که «سپاه پاسداران و گروه حزب الله لبنان ۱۱ نیروی سوری تحت حمایت ایران را در شهرهای ابوکمال و المیادین در استان دیرالزور سوریه بازداشت کرده اند.»
به گفته این گروه حقوق بشری بازداشت این افراد در پی اتهام ارتباط آن ها با ائتلاف بین‌المللی و اسرائیل صورت گرفته است.

این گروه همچنین مدعی شده که شبه‌نظامیان ایرانی و حزب الله اعتماد خود را به نیروی‌های سوری از دست داده و گمان می‌کنند که آن‌ها اطلاعاتی درباره تحرکات و مکان‌ها در اختیار نیروهای ائتلاف قرار می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی است که هیاتی از فرماندهان ارشد و واحدهای تحقیق به ریاست افسر امنیت شبه نظامیان ایران در سوریه به دیرالزور رفته است.

این گروه حقوق بشری همچنین به نقل از منابعی گفته که رهبران ایران قصد دارند فرماندهان مسئول گذرگاه را تغییر دهند به این دلیل که بیم آن دارند در بین آن‌ها عوامل اسرائیلی یا ائتلاف بین‌المللی باشند.

گفته شده که مناطق تحت کنترل شبه نظامیان ایرانی در مرز سوریه و لبنان در حالت آماده باش امنیتی قرار دارد و شبه نظامیان نزدیک شدن به مقر اصلی نظامی را ممنوع کردند.

منبع:پژواک ایران