PEZHVAKEIRAN.COM حضور قائم‌مقام بازداشتی خبرگزاری فارس در جشنواره
 

حضور قائم‌مقام بازداشتی خبرگزاری فارس در جشنواره

در میان عکس‌هایی که خبرگزاری‌های داخل کشور از جشنوارۀ حکومتی فیلم فجر منتشر کرده‌اند، تصویری دیده می‌شود از حضور عباس توانگر، از مدیران خبرگزاری فارس که دو ماه پیش پس هک‌شدن سامانۀ این خبرگزاری حکومتی و انتشار بولتن‌های محرمانۀ آن، به‌اتهام «تولید اخبار جعلی و بولتن‌سازی» بازداشت شده بود.

گروه هکری «بلک ریوارد» اوائل آذرماه با هک سرورهای خبرگزاری فارس، فایل‌های ده‌ها بولتن را منتشر کرد که با عنوان «مطالب محرمانه» تنها برای حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، تهیه و ارسال می‌شد.

پس از آن، صداوسیمای جمهوری اسلامی روز ۱۴ آذر خبر بازداشت عباس توانگر، قائم‌مقام خبرگزاری فارس، را تأیید و اتهام او را تولید «اخبار جعلی و بولتن‌سازی» اعلام کرد. با این حال در این دو ماه هیچ خبری از پیگیری قضایی این ادعا منتشر نشد.

در این بولتن‌ها علاوه بر افشای عمق ضعف و سردرگمی مقامات ارشد جمهوری اسلامی به‌ویژه در مورد اعتراضات سه ماه گذشته، دلایل ناکامی حکومت در دستیابی به توافق احیای برجام، اختلافات داخلی عنوان شده و به موضوع نارضایی علی خامنه‌ای از رئیس‌جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرماندهی نیروهای انتظامی به دلیل «ناکارآمدی» آن‌ها در مدیریت اعتراض‌ها اشاره شده بود.

منبع:پژواک ایران