PEZHVAKEIRAN.COM اظهارت تند یحیی گل‌محمدی؛ «شما بزنید و بکوبید اما پرسپولیس تیم حکومتی نیست»
 

اظهارت تند یحیی گل‌محمدی؛ «شما بزنید و بکوبید اما پرسپولیس تیم حکومتی نیست»

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، در کنفرانس خبری بعد از مسابقه با آلومینیوم اراک مدعی شد که تلاش‌های سازمان یافته‌ای برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس در جریان است که به گفته او علت آن «یحیی گل‌محمدی» است و این که قرمزهای پایتخت «یک تیم مردمی»‌اند و این «تیم حکومتی نیست».
سرمربی پرسپولیس که محبوبیت فراوانی میان هواداران این تیم دارد در این کنفرانس خبری اتفاقات روی داده در چند هفته گذشته را به عوامل «غیرفوتبالی» و خارج از زمین مرتبط دانست و گفت اعتقادی ندارد که جریانی به دنبال قهرمان کردن یک «تیم خاص» است اما معتقد است این جریان به دنبال جلوگیری از قهرمان شدن پرسپولیس است.

آقای گل‌محمدی تلویحا اتفاقات هفته هفتم لیگ برتر را علت چنین باوری دانست و گفت: «آقای تاج گوش کنید، آقای افشاریان، آقایان سازمان لیگ، اقای مهدی، آقای درویش. ما جام اصلی را هفته هفتم گرفتیم. این جام‌های فلزی را زیاد در باشگاه داریم، هستش، زیاد. ما احتیاجی به این جام‌های فلزی نداریم. ما جام شرف را بردیم و بازیکنان ما ثابت کردند بهترین هستند. ثابت کردند باشرفند.»

اشاره سرمربی تیم پرسپولیس به مسابقه این تیم برابر تراکتور تبریز در ورزشگاه آزادی در روز یکشنبه ۱۰ مهر است. در آن روز اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا امینی آغاز و تجمعات خیابانی و سرکوب معترضان به اوج رسیده بود و تنها چند روز پیش از آن، ماموران امنیتی حسین ماهینی، کاپیتان سابق پرسپولیس را بازداشت کرده بودند.

مسابقه آن روز میان پرسپولیس و تراکتور با حدود ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و در حالی که پخش زنده شبکه ۳ تلویزیون ایران برای حدود یک نیمه در بلاتکلیفی برای آغاز مسابقه مانده بود، بازیکنان تیم پرسپولیس در حالی که دست‌بندهای مشکی - که نشانی از همبستگی با معترضان بود - بسته بودند با چهره‌های «عبوس و بی‌تمایل» به میدان آمدند.

در پایان آن مسابقه هم سروش رفیعی، بازیکن تیم پرسپولیس برابر خبرنگاران از فشار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی انتقاد کرد و کمی بعد گفته شد تیم پرسپولیس بنا نداشته آن روز بازی کند.

گفته‌ای که امروز - چهارشنبه ۱۲ بهمن - یحیی گل‌محمدی تلویحا بر آن صحه گذاشت و مدعی شد که بازیکنانش آن روز «جام شرف» را برده‌اند و اکنون تیم او «تاوان» آن اقدام را می‌دهد.

او در ادامه این کنفرانس خبری گفت: «یک سری چیزها بین پرسپولیس و مردم است که نمی‌توانید از این تیم بگیرید. شاید جام را بگیرید اما شرف و غیرت و مردانگی تیم را نمی‌توانید بگیرید. مردم پشتش هستند، این تیم حکومتی نیست و مردمی است. حالا بزنید و بکوبید اما همه چیز مشخص است برای مردم. هیچ اتفاقی برای این تیم نخواهد افتاد. خودتان را خراب می‌کنید و مهر مردم را از دل می‌برید».

سرمربی قرمزهای پایتخت در پایان صحبت‌های خود بدون این که درباره مسایل فنی مسابقه با خبرنگاران صحبت کند در واکنش به گفته‌های رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که دقایقی قبل از این کنفرانس خبری گفته بود تلاش‌هایی برای قهرمان کردن یک «تیم خاص» در جریان است، گفت: «هیچ‌کس اراده‌ای ندارد که یک تیم خاص قهرمان شود. اراده این است که ما قهرمان نشویم، چون من سرمربی تیم هستم».

این اظهارات تند که به نظر می‌رسد با توجه به امنیتی بودن فضای فوتبال ایران، به زدوی با واکنش و «اقدامات تنبیهی» برای سرمربی پرسپولیس همراه شود، ساعتی بعد در خبرگزاری‌های رسمی چون ایرنا، فارس، به صوت کامل منتشر نشد و بخش‌هایی از سخنان آقای گل محمدی که به هفته هفتم (مسابقه با تیم تراکتور در اوج اعتراضات سراسری) اشاره می‌کند، حذف شده بود.

به گزارش رسانه‌های ورزشی در ایران، آقای گل‌محمدی بعد از این کنفرانس خبری تمرینات تیم پرسپولیس را به مدت ۷۲ ساعت تعطیل کرده است.

او امروز این اظهارات تند و بی‌سابقه را پس از آن طرح کرد که تیم پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک به تساوی صفر بر صفر رسید اما آن طور که اکثر کارشناسان داوری به رسانه‌های داخل ایران گفته‌اند، تصمیمات تیم داوری این مسابقه در دست کم دو مورد به ضرر تیم پرسپولیس بوده است.

علی میرزابیگی، کارشناس داوری در سایت فوتبالی «ورزش ۳» گفت که از نظر او داور می‌توانست در نیمه نخست به علت خطا روی مهاجم پرسپولیس - شیخ دیاباته - در محوطه جریمه تیم آلومینیوم یک ضربه پنالتی اعلام کند و در نیمه دوم هم از نظر آقای میرزا بیگی خطا روی مهدی ترابی باید به اعلام یک ضربه پنالتی دیگر برای پرسپولیس منجر می‌شد.

همزمان چند داور بازنشسته ایرانی هم در گفتگو با خبرگزاری‌های این کشور از جمله فارس، گفته‌اند از نظر آنها پیش از خطای علیرضا بیرانوند روی مهاجم تیم آلومینیوم که منجر به اخراج او شد، میلاد فخرالدینی در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است و به این ترتیب اشتباه داوری منجر به شکل‌گیری اخراج دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس شده است.

باشگاه پرسپولیس و سرمربی آن، یحیی گل‌محمدی، همچنین معتقدند که بنابر نظر کارشناسان داوری در جریان دیدار هفته گذشته این تیم برابر فولاد خوزستان هم داور یک پنالتی این تیم را نادیده گرفته و با وجود حدود ۱۶ دقیقه وقت تلف شده در نیمه دوم، داور تنها ۷ دقیقه زمان اضافه در نظر گرفته است.

در مسابقه دو هفته پیش پرسپولیس برابر ذوب آهن اصفهان هم با وجود پیروزی قرمزها، کارشناسان داوری از دیده نشدن یک پنالتی برای پرسپولیس گفتند.

پرسپولیس با شکست جنجالی هفته پیش برابر فولاد و تساوی امروز برابر آلومینیوم، عملا صدر جدول را به رقیب خود سپاهان اصفهان سپرد که امروز با برد ۴ بر یک برابر گل گهر ۳۶ امتیازی شد و هم امتیاز با پرسپولیس اما به علت تفاضل گل بهتر صدرنشین شد.

این در حالی بود که در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر ایران که از سه هفته قبل کلید خورده، پرسپولیس با ۳۵ امتیاز و ۵ امتیاز اختلاف با تیم دوم در صدر جدول قرار داشت.

منبع:بی بی سی