PEZHVAKEIRAN.COM جمهوری اسلامی به ارسال اسلحه به یمن ادامه می‌دهد؛ توقیف کشتی حامل تسلیحات توسط فرانسه
 

جمهوری اسلامی به ارسال اسلحه به یمن ادامه می‌دهد؛ توقیف کشتی حامل تسلیحات توسط فرانسه

نیروهای ویژه فرانسوی در عملیاتی که با هماهنگی ارتش ایالات متحده انجام شد، یک قایق حامل اسلحه و مهمات فرستاده شده از سوی ایران به مقصد شبه نظامیان در یمن را توقیف کردند.
به گزارش صدای آمریکا، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز چهارشنبه این خبر را به نقل از مقامات مطلع منتشر کرد.
بر اساس این گزارش و به گفته مقامات، یک کشتی جنگی فرانسوی در ۱۵ ژانویه یک کشتی را در آب‌های نزدیک یمن به ظن انجام عملیات قاچاق متوقف کرد و نیروهای ویژه فرانسوی داخل آن شدند.
نیروهای فرانسوی در آن کشتی بیش از ۳هزار تفنگ تهاجمی، نیم‌میلیون فشنگ، و ۲۰ موشک هدایت‌شونده ضدتانک پیدا کردند.
وال‌استریت ژورنال می‌گوید این عملیات که با ارتش آمریکا هماهنگ شده بود نتیجه گسترش فعالانه نقش فرانسه در مبارزه با قاچاق سلاح در خاورمیانه است. تا پیش از این آمریکا نقش رهبری مبارزه با قاچاق سلاح در این منطقه را داشت، اما حالا فرانسه و بریتانیا نقش بزرگتری بازی می‌کنند.

این عملیات دریایی بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه شبه‌نظامیان حوثی‌ است.

یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به نام تیم هاوکینز گفت که ارتش آمریکا به توقیف این کشتی در دریای عمان کمک کرد اما جزئیاتی بیان نکرد. مقر فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین است.

او گفت: «تنها در دو ماه گذشته ما و شرکای‌مان از رسیدن بیش از ۵هزار اسلحه و ۱ میلیون و ۶۰۰هزار گلوله به یمن جلوگیری کردیم.»

جمهوری اسلامی ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن حمایت می‌کند. آنها طرف درگیر با ائتلاف تحت نظامی عربستان هستند که از دولتی که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است حمایت می‌کند.

خبر توقیف این محموله نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی همچنان به تلاش برای ارسال تسلیحات به حوثی‌ها ادامه می‌دهد. جنگ در یمن بیش از ۸ سال است که ادامه دارد.

منبع:پژواک ایران