وزیر امور اروپایی فرانسه: رژیم ایران در انکار و فرضیات توطئه گرفتار مانده است

وزیر امور اروپایی دولت فرانسه با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و تحریم‌های متقابل تهران، تأکید کرد که این دو به هیچ عنوان با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. به عقیدۀ او رژیم جمهوری اسلامی در واکنش‌های کور و فرضیه‌بافی‌های خود اسیر مانده است.
به گزارش رادیو فرانسه، روز چهارشنبه ۱۲ بهمن، خانم لورانس بون، وزیر مشاور در امور اروپا که در مجلس سنای فرانسه سخن می‌گفت تحریم‌های تلافی‌جویانۀ رژیم جمهوری اسلامی علیه اروپاییان را ناشی از عدم واقع‌بینی رژیم دانست.

در دولت کنونی فرانسه، وزیر امور خارجه رسماً مسئول امور اروپایی نیز هست، اما از تابستان گذشته، خانم لورانس بون با عنوان وزیر مشاور، زیر نظر وزیر امور خارجه، به ویژه امور مربوط به اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند.

خانم بون خطاب به سناتورهای فرانسوی گفت: «رژیم ایران با نابینایی خود، در انکار و در نظریات توطئه گرفتار مانده و همچنان سیاست رسوای گروگان‌گیری دولتی را ادامه می‌دهد».

در حال حاضر هفت تبعۀ فرانسه در ایران زندانی‌اند.

هفتۀ قبل، جمهوری اسلامی شماری از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی اتحادیۀ اروپا را تحریم کرد. خانم آن ایدالگو، شهردار پاریس از جمله این افراد است. همچنین ٩ شخصیت بریتانیایی تحت تحریم قرار گرفتند.

اما به گفتۀ وزیر امور اروپای فرانسه «مسلماً تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایرانی‌ها از هیچ نظر با تحریم‌هایی که اتحادیۀ اروپا علیه ایران وضع کرده قابل مقایسه نیست».

خانم لورانس بون یادآوری کرد که اتحادیه اروپا تاکنون چهار بستۀ تحریمی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده که مجموعاً ۷٨ فرد و ۲۷ سازمان را در بر می‌گیرد.

به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، تحریم‌های اتحادیه اروپا به ویژه مسئولان سرکوب را در ایران هدف گرفته است.

منبع:رادیو فرانسه