PEZHVAKEIRAN.COM تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به تهران به دلیل وضعیت نامشخص امنیت حریم هوایی ایران
 

تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به تهران به دلیل وضعیت نامشخص امنیت حریم هوایی ایران

luft.jpgرادیو بین المللی فرانسه - شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در بیانیه‌‍‌ای اعلام کرد پروازهای خود به مقصد تهران را به دلیل وضعیت نامشخص امنیت حریم هوایی ایران به حال تعلیق درآورده است. این تصمیم، در پی حمله پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان اعلام شد.
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، در بیانیه‌ای که بر روی پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر کرد، اعلام کرد: با توجه به وضعیت نامشخص امنیتی کنونی برای حریم هوایی ایران، در اطراف فرودگاه تهران، خطوط هوایی گروه لوفت‌هانزا تمامی پروازهای خود از تهران را تا تاریخ سه‌شنبه ۳۱ ژانویه به حال تعلیق درآورده و لغو کرد.
بر اساس این بیانیه، گروه امنیتی لوفت‌هانزا به ارزیابی وضعیت امنیتی ورود و خروج پروازها از فرودگاه تهران و کلیه حریم هوایی ایران ادامه می‌دهد.
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، در بیانیه خود، اعلام کرد: به محض اینکه اطلاعات دقیقی درباره امنیت حریم هوایی ایران داشته باشیم برای برقراری یا عدم برقراری مجدد پروازهای خود به مقصد ایران تصمیم خواهیم گرفت.
با وجود اینکه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از تعلیق پروازهای خطوط هوایی این شرکت تا روز۳۱ ژانویه خبر داده است اما پیگیری‌های بخش فارسی ار‌اف‌ای از شرکت‌های خدمات مسافرتی در ایران حاکی از آن است که احتمال می‌رود پروازهای این شرکت به مقصد تهران تا پایان هفته تعلیق شود.
شامگاه شنبه هشتم بهمن، بنا بر تایید وزارت دفاع ایران، یکی از مراکز نظامی وابسته به این وزارتخانه در اصفهان هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

منبع:رادیو فرانسه