PEZHVAKEIRAN.COM آمریکا هفت نهاد ایرانی را به‌دلیل کمک نظامی و ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد
 

آمریکا هفت نهاد ایرانی را به‌دلیل کمک نظامی و ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن هفت شرکت و سازمان ایرانی را به‌دلیل کمک نظامی و ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد.
به گزارش رادیو فردا، تحریم‌های جدید ورود شرکت‌های خارجی به هرگونه تعامل تجاری و مالی با این نهادها را در معرض ریسک تحریم شدن قرار می‌دهد.
به گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی (داما)، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی سپاه پاسداران، شرکت «اوج پرواز ما دو نفر»، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس و مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد در لیست تحریم‌های جدید این وزارتخانه قرار گرفته‌اند.
این گزارش در ادامه می‌افزاید شرکت‌های یاد شده در ساخت پهپاد فعال هستند و ایران در اقدامی علیه امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا، پهپادهای تولیدی خود را به روسیه تحویل می‌دهد تا از آن‌ها در جنگ اوکراین استفاده کند.
پیشتر وزارت خزانه‌داری آمریکا، بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی به خاطر ارسال صدها پهپاد انتحاری به روسیه برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی و اماکن مسکونی اوکراین وضع کرده بودند.
ایران برای ماه‌ها ارسال پهپاد به روسیه را انکار می‌کرد و نهایتا وزیر خارجه ایران اقرار کرد که پهپادهای ایرانی به‌صورت محدود و قبل از جنگ اوکراین به روسیه تحویل داده شده است.
اوکراین اظهارات حسین امیرعبداللهیان را رد کرده و می‌گوید تاکنون صدها پهپاد ایرانی را ساقط کرده است.
آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که متخصصان ایرانی در اراضی اشغال شده اوکراین مشغول آموزش نیروهای روسی برای استفاده از پهپادهای ایرانی هستند.
 

منبع:پژواک ایران