دروغهای شاخدار فرمانده یگان‌های ویژه منکر شلیک به چشم‌ها و دیگر نقاط حساس معترضان شد:‌ «هیچ‌کس را نکشتیم»

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، شلیک عمدی به نقاط حساس بدن معترضان همچون چشم و سر آنان را انکار و ادعا کرد: «عملکرد یگان ویژه تا به حال نشان داده که در مرام آن‌ها نیست با مردم رفتار غیرحرفه‌ای داشته باشند.»
کرمی در گفت‌وگو با روزنامه همشهری که روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن منتشر شد، گفت: «من آن‌قدر به توانایی یگان ویژه اعتماد دارم که بارها گفته‌ام اگر کسی ثابت کند فردی بر اثر خطای کارکنان ما کشته شده، به او جایزه خواهم داد.»
در حالی که سرکوب خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی تاکنون بیش از ۵۰۰ کشته بر جای گذاشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند، کرمی مدعی شد: «نیروهای یگان ویژه این توانایی و تخصص را دارند که با کمترین هزینه و آسیب، آرامش را در محل تجمع برقرار کنند.»
فرمانده یگان‌های ویژه همچنین استفاده از آمبولانس برای انتقال ماموران را رد کرد و گفت که «واحدهای ما ماموریت پوششی و مخفیانه ندارند» و «این هم می‌تواند از شگردهای تبلیغاتی دشمن باشد».
این اظهارات کرمی در حالی است که پیشتر ۱۴۰ پزشک متخصص چشم در نامه‌ای به رییس انجمن چشم‌پزشکی ایران اعلام کردند تعداد زیادی از شهروندان بر اثر اصابت ساچمه و پینت‌بال در جریان تلاش عمال حکومت برای سرکوب خیزش انقلابی مردم ایران، بینایی یک یا هر دو چشم خود را از دست داده‌اند.
این ۱۴۰ پزشک اعلام کردند در طول مدت رویدادهای اعتراضی اخیر، تعداد زیادی از بیماران با صدمات چشمی در اثر اصابت ساچمه و پینت‌بال و امثال آن، به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
به گفته این متخصصان چشم، در بسیاری از موارد ضربه وارده منجر به از بین رفتن بینایی یک یا هر دو چشم شده است.
پیش از آن نیز بیش از ۲۳۰ پزشک متخصص چشم ایرانی، در نامه‌ای به رییس انجمن چشم‌پزشکی هشدار مشابهی داده بودند.
در همین حال نیویورک تایمز به نقل از چشم‌پزشکان سه بیمارستان فارابی، رسول‌ اکرم و لبافی‌نژاد و همچنین پزشکان استان کردستان، از وارد آمدن آسیب جدی به چشم حدود ۵۸۰ نفر از معترضان خبر داده‌اند.
در هفته‌های گذشته نیز فیلم‌ها و ویدیوهای زیادی از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به چشمان تعداد زیادی از معترضان منتشر شده است.
غزل رنجکش یکی از کسانی است که با شلیک گلوله ساچمه‌ای نیروهای امنیتی در بندر‌عباس، چشم راست خود را از دست داد. او در روایت خود از لحظه اصابت ساچمه گفت که لبخند مامور شلیک‌کننده را به چشم دیده است.

منبع:پژواک ایران