PEZHVAKEIRAN.COM حمایت خامنه‌ای از خصوصی‌سازی؛ اعتراض‌ها به طرح مولد‌سازی
 

حمایت خامنه‌ای از خصوصی‌سازی؛ اعتراض‌ها به طرح مولد‌سازی

همزمان با اعتراض‌ها و مخالفت‌ها با طرح سران سه‌قوه برای فروش "اموال مازاد" دولتی موسوم به طرح "مولد‌سازی"، رهبر جمهوری اسلامی بر خصوصی‌سازی و گسترش فعالیت‌های بنگاه‌های خصوصی تاکید کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) در سخنرانی در جمع افراد "کارآفرین، تولید‌کننده و فعالان عرصه دانش‌بنیان" گفت: «دستگاه‌های اجرایی باید از توسعه‌ بنگاه‌های خصوصی حمایت کنند. کشور بدون فعالیت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود با رد انتقادها نسبت به خصوصی‌سازی‌ با استناد به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: «برخی برادران خوب و خوش‌نیت،‌ به این سیاست‌ها اعتراض دارند که این اعتراض درست نیست، البته در چند دولت، متأسفانه به این سیاست‌ها به درستی عمل نشد.»

خامنه‌ای همچنین دولتی کردن فعالیت‌ها را یک "اشتباه مهم در سال‌های اول انقلاب" توصیف کرد و افزود اشتباه "این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همه کارها را، حتی فروش مثلا اجناس خرد را به مسئولین، دولت و دستگاه‌های دولتی سپردند. خطای بزرگی بود که انجام دادیم ما."

حمایت از خصوصی‌سازی همزمان با اعلام طرح "مولد‌سازی"

پشتیبانی رهبر جمهوری از خصوصی‌سازی با اعلام طرح فروش اموال مازاد دولتی به بخش خصوصی از سوی سران سه قوه همزمان شده است؛ طرحی موسوم به "مولد‌سازی" که با واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بوده است.

در این طرح قرار است یک هیئت هفت نفره به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، اموال مازاد دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند. در اقدامی عجیب به این هیئت مصونیت قضایی داده شده و عجیب‌تر اینکه اجرای قوانین مغایر با مصوبه فروش اموال مازاد دولتی برای دو سال متوقف خواهد شد.

منبع:دویچه‌وله