PEZHVAKEIRAN.COM فوتسال زنان ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواند و قهرمان کافا شد
 

فوتسال زنان ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواند و قهرمان کافا شد

تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های فوتسال منطقه مرکزی آسیا، کافا بعد از ظهر امروز به مصاف ازبکستان رفت و با پیروزی ۵ بر ۴ برابر میزبان مسابقات به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد. دختران ایران در این بازی‌ها سرود جمهوری اسلامی را نخواندند.
دختران فوتسال ایران درحالی به مصاف ازبکستان رفتند که برای قهرمانی فقط به یک تساوی نیاز داشتند. تیم ایران در این بازی‌ها هیچ گلی دریافت نکرده بود و با ۲۱ گل زده در صدر قرار داشت.

دختران فوتسال ایران در دو دیدار گذشته خود در مسابقات کافا ۲۰۲۳ برابر قرقیزستان و تاجیکستان ۲۱ گل زده بودند و هیچ توپی از خط دروازه‌شان عبور نکرده بود. اما کلین‌شیت در بازی با ازبکستان تکرار نشد و ۴ بار توپ از خط دروازه ایران عبور کرد.

اما در نهایت سارا شیربیگی (۲)، مهسا کمالی (۲)گل و فرشته کریمی گلزنی کردند تا ایران ۵-۴ پیروز این بازی و قهرمان تورنمنت شود.

ملی پوشان ایران سال گذشته با شکست تیم‌های ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان در شهر تاشکند، قهرمان شده بودند.

نکته مهم این مسابقه، همخوانی نکردن سرود جمهوری اسلامی توسط دختران فوتسال ایران بود. همخوانی نکردن سرود جمهوری اسلامی، از ابتدای خیزش انقلابی مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی یکی از نمودهای حمایت ورزشکاران ایرانی از خیزش سراسری ایرانیان است.

منبع:پژواک ایران