PEZHVAKEIRAN.COM حمله پهپادی به صنایع نظامی در اصفهان از داخل ایران انجام شد + نقش نیروی هوایی آمریکا
 

حمله پهپادی به صنایع نظامی در اصفهان از داخل ایران انجام شد + نقش نیروی هوایی آمریکا

fire.jpgبنا به گفته منابع مطلع، حمله انجام گرفته به انبار موشک‌های بالستیک ایران «بسیار جدی» و هشداری به جمهوری اسلامی و روسیه بوده است
روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد، پهپادهایی که صنایع نظامی در اصفهان را هدف قرار دادند به احتمال بسیار از درون خاک ایران به پرواز در آمده بودند
العربیه - بنا به این گزارش، پهپادهای «کوادکوپتر» که در عملیات اصفهان به کار گرفته شدند، برد کوتاهی دارند و به نظر می‌آید برای انجام عملیات مذکور، از داخل خاک ایران به پرواز در آمدند.
نیویورک تایمز، طرف حمله‌کننده و پشتیبان این تهاجم پهپادی را مشخص نکرد اما تاکید کرد که شهر اصفهان از مرزهای ایران بسیار دور است، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای این حمله از درون خاک ایران منطقی به نظر می‌رسد.
شب گذشته وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای از حمله سه ریزپرنده (پهپاد)، به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع خبر داد.
رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران هم اسرائیل را به انجام این حمله متهم کرده و تهدید کردند که منافع اسرائیل را با پهپاد هدف قرار خواهند داد.
همزمان، روزنامه «جروزالم پست» به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و خارجی تاکید کرد، با وجود ادعاهای ایران حمله پهپادی در اصفهان موفقیت آمیز بوده است.
این روزنامه نوشت که اکثر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و منابع ایرانی حمله پهپادی به اصفهان را مشابه حملات موفقیت آمیز موساد به تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران در ژوئیه 2020 و آوریل 2021، حمله به یکی از تاسیسات هسته‌ای کرج در ژوئن 2021 دانستند و انهدام 120 پهپاد ایرانی یا بیشتر در فوریه 2022 دانستند.
«جروزالم پست» همچنین در گزارش خود نوشته است که شب گذشته 4 انفجار پیاپی در مجتمع وزارت دفاع ایران به وقوع پیوست و خسارات ناشی از این انفجارها بسیار بیشتر از آنچه ایران آن را «واردن شدن آسیب جزیی به سقف کارگاه» خواند، بوده است.
منابع آمریکایی: نیروی هوایی آمریکا در حمله پهپادی به اصفهان نقش داشت
«جروزالم پست» به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و خارجی تاکید کرد، با وجود ادعاهای ایران حمله پهپادی در اصفهان موفقیت آمیز بوده است
منابع آمریکایی، یک‌شنبه 9 بهمن خبر دادند که حمله پهپادی به مجتمع وزارت دفاع ایران در اصفهان توسط نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر صورت گرفته است.
این منابع با اشاره به اینکه حمله پهپادی شامگاه شنبه به اصفهان یک انبار موشک‌های بالستیک را هدف قرار داده است، تاکید کردند که پیام‌هایی مبنی بر عدم اجازه ساخت موشک‌های بالستیک به ایران ارسال شده بود.
همزمان روزنامه «جروزالم پست» به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و خارجی تاکید کرد، با وجود ادعاهای ایران حمله پهپادی در اصفهان موفقیت آمیز بوده است.
این روزنامه نوشته است که اکثر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و منابع ایرانی حمله پهپادی به اصفهان را مشابه حملات موفقیت آمیز موساد به تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران در ژوئیه 2020 و آوریل 2021، حمله به یکی از تاسیسات هسته‌ای کرج در ژوئن 2021 دانستند و انهدام 120 پهپاد ایرانی یا بیشتر در فوریه 2022 دانستند.
«جروزالم پست» همچنین در گزارش خود نوشته است که شب گذشته 4 انفجار پیاپی در مجتمع وزارت دفاع ایران به وقوع پیوست و خسارات ناشی از این انفجارها بسیار بیشتر از آنچه ایران آن را «واردن شدن آسیب جزیی به سقف کارگاه» خواند، بوده است.

منبع:پژواک ایران