PEZHVAKEIRAN.COM «جروزالم پست» : نیروی هوایی آمریکا در حمله پهپادی به اصفهان نقش داشت
 

«جروزالم پست» : نیروی هوایی آمریکا در حمله پهپادی به اصفهان نقش داشت

منابع آمریکایی، یک‌شنبه 9 بهمن خبر دادند که حمله پهپادی به مجتمع وزارت دفاع ایران در اصفهان توسط نیروی هوایی آمریکا و یک کشور دیگر صورت گرفته است.
به گزارش العربیه، این منابع با اشاره به اینکه حمله پهپادی شامگاه شنبه به اصفهان یک انبار موشک‌های بالستیک را هدف قرار داده است، تاکید کردند که پیام‌هایی مبنی بر عدم اجازه ساخت موشک‌های بالستیک به ایران ارسال شده بود.
همزمان روزنامه «جروزالم پست» به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و خارجی تاکید کرد، با وجود ادعاهای ایران حمله پهپادی در اصفهان موفقیت آمیز بوده است.
این روزنامه نوشته است که اکثر سرویس‌های اطلاعاتی غربی و منابع ایرانی حمله پهپادی به اصفهان را مشابه حملات موفقیت آمیز موساد به تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران در ژوئیه 2020 و آوریل 2021، حمله به یکی از تاسیسات هسته‌ای کرج در ژوئن 2021 دانستند و انهدام 120 پهپاد ایرانی یا بیشتر در فوریه 2022 دانستند.
«جروزالم پست» همچنین در گزارش خود نوشته است که شب گذشته 4 انفجار پیاپی در مجتمع وزارت دفاع ایران به وقوع پیوست و خسارات ناشی از این انفجارها بسیار بیشتر از آنچه ایران آن را «واردن شدن آسیب جزیی به سقف کارگاه» خواند، بوده است.
وزارت دفاع ایران شب گذشته در بیانیه‌ای حمله با استفاده از ریزپرنده که به گفته آن در شامگاه هشتم بهمن 1401 حوالی ساعت 23:30 به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارتخانه در شهر اصفهان انجام شده را تائید کرد.
وزارت دفاع در این‌باره، ضمن نفی هرگونه خسارت‌های جانی، گفته بود «خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها (ریزپرنده‌ها) مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع (مهمات‌سازی) و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند».
منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تایید شنیده شدن صداهای چندین انفجار در «خیابان امام خمینی» شهر اصفهان گفت علت وقوع این صداهای «ناهنجار» در دست بررسی است.
 

منبع:پژواک ایران