حجاب اجباری در انتظار تصمیم خامنه ای

سخنگوی نیروی انتظامی روز شنبه اعلام کرد که این نهاد، ارسال پیامک «تذکر حجاب اجباری» به مالکان خودروها را بر مبنای «قانون» از سر گرفته است.
مهدی حاجیان به خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، ضمن تکرار مواضع حکومت در مورد لزوم رعایت حجاب اجباری گفت که «قانون‌گذار عدم تمکین از آن را جرم‌انگاری کرده است».
او افزود که در مورد چگونگی مقابله با افرادی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، «در نهادهای بالادستی تصمیم‌گیری خواهد شد».
این سخنگو جزییات بیشتری در این‌باره ارائه نکرد و ابهام‌ها پیرامون این مسئله را بدون اشاره به نام مقام یا نهاد خاصی در حکومت صرفاً به «نهادهای بالادستی» حواله داد.
از آن‌جایی که نیروی انتظامی از شاخه‌های نیروهای مسلح حکومت ایران به شمار می‌رود، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و فرمانده کل قوا، مسئول اصلی تصمیمات در مورد حجاب اجباری و نحوه برخورد با آن در سطح جامعه تلقی می‌شود.
اندکی پس از آغاز دور تازه اعتراضات سراسری در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شکل گرفت، ارسال پیامک‌های مربوط به حجاب اجباری متوقف شده بود.
حدود یک ماه پیش اما در پی گزارش برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر دریافت پیامک‌های موسوم به «تذکر کشف حجاب» با محتوایی «متفاوت»، خبرگزاری فارس و احمد وحیدی، وزیر کشور، نیز این موضوع را تایید کردند.
پیامک‌های مزبور به مالکان خودروهایی ارسال می‌شود که سرنشینان آن، حجاب اجباری را رعایت نکرده‌اند.

منبع:پژواک ایران