PEZHVAKEIRAN.COM اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل محمد حسینی معترض اعدام‌شده
 

اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل محمد حسینی معترض اعدام‌شده

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل محمد حسینی، که پیشتر خبر شکنجه موکل خود در دوران بازجویی را منتشر کرده بود، پس از احضار به دادسرای کرج به «تبلیغ علیه نظام» متهم شد.

این وکیل دادگستری روز شنبه ۲۵ دی‌ماه به وب‌سایت «وکلا پرس» گفت: «اگرچه ایراد عدم صلاحیت دادسرای کرج را محرز می‌دانستم، اما به دادسرا رفتم. دفاعیاتم را عنوان کردم و اتهام تبلیغ علیه نظام به من تفهیم شد.»

او افزود که در پی تفهیم اتهام، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شده است.

آقای شریف‌زاده همچنین تصریح کرد که علاوه‌بر صدور قرار تامین کیفری، قاضی برای او «قرار نظارت قضایی منع فعالیت در توییتر و اینستاگرام به مدت یک سال را صادر کرد».

این وکیل دادگستری یک ماه پیش از اعدام محمد حسینی در توییتی از ملاقات حضوری با موکلش در زندان کرج خبر داده و نوشته بود که «روایتش همه اشک بود از شکنجه، ضرب‌وشتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن، مردی که اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد».

آقای شریف‌زاده پس از تایید رسمی اعدام محمد حسینی نیز با انتقاد از اجرای سریع این حکم به‌رغم ثبت «اعاده دادرسی» اجرای این حکم را «ناحق» دانست.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی محمد حسینی را به همراه ۱۵ شهروند دیگر به مشارکت در «قتل بسیجی روح‌الله عجمیان» در جریان اعتراضات سراسری در کرج متهم کرده بود. این معترض ۳۹ ساله به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد، که پس از تایید آن از سوی دیوان عالی کشور، این حکم روز ۱۷ دی به اجرا در آمد.

اجرای این حکم در شرایطی صورت گرفت که محمد حسینی اتهامات انتسابی در پرونده خود را رد کرده و در روند محاکمه نیز از داشتن وکیل انتخابی و دادرسی عادلانه محروم مانده بود.

منبع:پژواک ایران