PEZHVAKEIRAN.COM سه معلم معترض در شهرهای سنقر و کاشان در مجموع به ۱۵ سال زندان محکوم شدند
 

سه معلم معترض در شهرهای سنقر و کاشان در مجموع به ۱۵ سال زندان محکوم شدند

دادگاه انقلاب کرمانشاه در حکمی علی حسین شمایلی و کیومرث واعظی، دو تن از معلمان شهر سنقر، را به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری در مجموع به ۱۱ سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم کرد و همزمان دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی کاشان نیز در احکامی حمید جعفری نصرآبادی از معلمان این شهر را به ۵ سال زندان محکوم کردند.
طبق گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، حکم زندان این دو معلم سنقری از سوی مسعود نوری، رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب کرمانشاه صادر شده است.

در حکم دادگاه انقلاب کرمانشاه، کیومرث واعظی بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و تحریک و اغوای مردم» به ۶ سال حبس تعزیری و علی حسن شمایلی نیز به همین اتهام به ۵ سال و ١٠ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این دو معلم در پی کشته شدن مهسا امینی و آغاز اعتراضات سراسری در ایران روز ۱۷ مهر ماه پس از یورش نیروهای امنیتی به منازلشان و بدون ارائه هرگونه حکم یا برگه قضایی بازداشت شدند.

حسین شمایلی و کیومرث واعظی پس از نزدیک به یک ماه در ۱۴ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه آزاد شدند اما با صدور حکم دادگاه انقلاب باید برای تحمل مدت حبس تعیین شده در حکم دادگاه انقلاب کرمانشاه به زندان بازگردند.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو تاکید کرده است که این دو معلم در طول دوره بازداشت در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز گزارش داد که حمید جعفری نصرآبادی، معلم، نویسنده و مربی فوتبال در کاشان که ۲۷ مهر ماه در مدرسه محل کارش بازداشت شده بود از سوی دادگاه عمومی این شهر به ۳ سال حبس، علاوه بر محکومیت قبلی در دادگاه انقلاب، محکوم شده است.

دادگاه انقلاب کاشان نیز حمید جعفری نصرآبادی را به ۱۵ ماه و یک روز حبس به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی»، ۷ ماه و یک روز حبس به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، و دو سال ممنوع الخروجی، انفصال از خدمت و محرومیت از خدمات عمومی محکوم کرده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان افزود که این معلم در حالی در مجموع به نزدیک به ۵ سال حبس محکوم شده که مصادیق اتهامات او «صرفا دست نوشتەها و شعرهایش در فیسبوک، واتس اپ و تلگرام بوده و اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی نیز مربوط به چت‌های او در گروەهای کوچک دوستان و خانوادگی» است.

این شورا همچنین گزارش داد که سمیه معصومی ۳۸ ساله، یکی از ۱۵ زنی که در زندان کچویی اعتصاب غذا کرده‌اند «دبیر زبان انگلیسی» اهل کرج است که ۱۲ آبان طبق معمول هر هفته به سر خاک برادر، پدر و مادرش در بهشت سکینه رفته بود «فقط به خاطر حضور در محل چهلم حدیث نجفی» بازداشت و بدون حق داشتن وکیل همچنان تحت بازداشت است.

طبق گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان تعداد دیگری از معلمان از جمله اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، جواد لعل محمدی، محمدحسین سپهری، مسعود فرهیخته، ژیلا خیر، مهدی فتحی، و محمود ملاکی نیز همچنان زندانی یا تحت بازداشت هستند.

منبع:پژواک ایران