PEZHVAKEIRAN.COM هشدار همسر منوچهر بختیاری درباره سلامتی او: «توان ایستادن و راه رفتن» ندارد
 

هشدار همسر منوچهر بختیاری درباره سلامتی او: «توان ایستادن و راه رفتن» ندارد

منوچهر بختیاری، پدر جاويدنام پویا بختیاری از کشته‌‌شدگان اعتراضات آبان‌ ۱۳۹۸
همسر منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی، در پیامی ویدئویی که در اختیار صدای آمریکا قرار گرفته با اعلام «ضرب و شتم» همسرش در زندان، هشدار داد که او توان ایستادن و راه رفتن ندارد و از مردم و مجامع بین‌المللی خواست صدای او باشند.

سارا عباسی، همسر منوچهر بختیاری زندانی سیاسی و پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان سرکوب اعتراضات آبان ۹۸، در پیامی ویدیویی که روز پنج‌شنبه ۱۵ دی در اختیار بخش فارسی صدای آمریکا قرار گرفت، می‌گوید، ۱۱ روز پیش یعنی در روز پنجم دی، این زندانی سیاسی خواهان تماس با همسرش شده است، اما مقامات زندان او را مورد «ضرب و شتم» قرار داده‌اند.

او با بیان این که «وضعیت جسمی» آقای بختیاری «اصلا خوب نیست» و «نیاز به جراحی دارد» تأکید می‌کند که در این مدت با همسرش تماسی نداشته و «امروز» پنج‌شنبه اطلاع یافته که «منوچهر بختیاری و هم‌سلولی او مراد بهروزی را چند روز پیش دوباره ضرب و شتم» کرده‌اند.

به گفته سارا عباسی، پدر پویا بختیاری در زندان «به‌شدت وزن کم کرده» و «توان ایستادن، راه رفتن، و حتی دستشویی رفتن ندارد و باید کسی به او کمک کند.»

بنا بر این گزارش، منوچهر بختیاری را «به اتاقی سرد» انتقال داده‌اند، «تختش را گرفته‌اند» و او باید کف آن اتاق سرد بخوابد.

خانم عباسی می‌افزاید: «اطلاع دادند که اگر به او کمک نکنیم به‌زودی خبر بدی به ما خواهند داد.»

او خطاب به مجامع بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری، و مردم ایران می‌گوید، «صدای منوچهر بختیاری باشید» چرا که «رژیم (جمهوری اسلامی) بیش از سه سال است که پویا را در آبان ۹۸ کشت و بیش از دو سال و نیم است منوچهر بختیاری را به خاطر پدر بودن و به خاطر دادخواهی در سلول انداخته. در این مدت ما هیچ عدالتی ندیدیم تنها تهدید ضرب و شتم و زندان.»

با وجود صدور نامه مرخصی پزشکی قانونی برای منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، مقامات قوه قضاییه از اعزام این زندانی به مرخصی استعلاجی برای انجام عمل جراحی جلوگیری می‌کنند.

پیشتر آصف، عموی پویا بختیاری، با انتشار تصویر نامه مرخصی پزشکی قانونی، خبر داده که این مرخصی برای عمل جراحی برادرش منوچهر بختیاری صادر شده است. او تأکید کرده است که «هر گونه اتفاق برای برادر دادخواهم مستقیما به عهده شخص دادستان» است.

منبع:صدای آمریکا