PEZHVAKEIRAN.COM درخواست جمعی از روانپزشکان از رئیس قوه قضائیه: مدارک بیماری محمد قبادلو را بررسی کنید
 

درخواست جمعی از روانپزشکان از رئیس قوه قضائیه: مدارک بیماری محمد قبادلو را بررسی کنید

بیش از ۵۰ روانپزشک در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر شدند تا تمام سوابق و مدارک بیماری محمد قبادلو، از معترضان بازداشتی که به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده را بررسی کنند.
امضا کنندگان این نامه گفته‌‌اند: «با توجه به پیچیدگی تشخیص‌های روانپزشکی به ویژه اختلالات دوره‌ای مانند اختلال دوقطبی و با توجه به اختلاف نظر پزشکان در مورد وضعیت روانی محمد قبادلو» خواستار بررسی دقیق تر وضعیت او از نظر روانپزشکی هستند.

در این نامه همچنین گفته شده که بررسی سوابق و مدارک بیماری،‌ مصاحبه با بیمار، خانواده و پزشکان قبلی قوه قضائیه را می تواند در رسیدن به «حکمی مبتنی بر موازین علمی و مستندات بالینی، منطبق بر واقع و عادلانه یاری کند.»

محمد قبادلو از زندانیانی است که به «زیرگرفتن عمدی» گروهی از ماموران نیروی انتظامی و «قتل» استوار فرید کرم‌پور متهم شده است.

اندکی بعد از جلسه اول دادگاه او، معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت که فرزندش به بیماری «دو قطبی» مبتلاست و در ماه‌های اخیر از درمان بیماری‌اش خودداری کرده است.

منبع:پژواک ایران