دادگاه انقلاب سعید مدنی، جامعه شناس ایرانی را به ۹ سال زندان محکوم کرد

سعید مدنی پژوهش‌های دامنه‌داری در حوزه جنبش‌های اجتماعی و اعتراضات در ایران انجام داده است.
گزارش‌ها حاکی است که دادگاه انقلاب تهران، سعید مدنی،‌ فعال سیاسی، نویسنده و پژوهشگر برجسته مسائل اجتماعی را به ۹ سال زندان محکوم کرده است.
یک منبع مطلع به رادیو فردا گفت که حکم دادگاه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه به سعید مدنی در زندان اوین ابلاغ شده است.
سعید مدنی به « تشکیل و اداره گروه های معاند نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» متهم شده بود.
به گزارش زیتون علی مظلوم، قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب، سعید مدنی را در دو اتهام «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» محکوم شناخت و برای اتهام اول او را به ۸ سال زندان و اتهام دوم یک سال زندان و جمعا به ۹ سال زندان محکوم کرد.

مصادیق اتهامات مطرح شده علیه سعید مدنی، عمدتاً از مطالب او در توصیف و تبیین وضع موجود جامعۀ ایران از جنبه‌های گوناگون در عرصۀ عمومی، مطرح شده است.

سعید مدنی قهقرخی، جامعه‌شناس ایرانی، در ۲۶ اردیبهشت سال جاری بازداشت شد و از آن پس تاکنون با قرار بازداشت موقت در زندان اوین به‌سر می‌برد.

سعید مدنی پژوهش‌های دامنه‌داری در حوزه جنبش‌های اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خشونت علیه زنان، تن‌فروشی و کودک‌آزاری انجام داده است.

«جنبش‌های اجتماعی و دموکراتیزاسیون»، «خشونت علیه کودکان در ایران»، «درباره اعدام» و «اعتیاد در ایران» از جمله کتاب‌های این نویسنده است. اما با این حال طی سال‌های اخیر انتشار آثار او در کشور با موانعی مواجه بوده است.

او پیش از این چندین بار در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ به اتهام‌های سیاسی بازداشت و محکوم شده بود.

منبع:پژواک ایران