کشته‌شدن دختر ۱۴ ساله به خاطر پارگی واژن ناشی از تجاوز جنسی نیروهای امنیتی + ناپدیدشدن مادرش

nyt.jpgنیویورک تایمز به نقل از کمپین حقوق بشر ایران از کشته‌شدن یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله، به خاطر پارگی واژن ناشی از تجاوز جنسی نیروهای امنیتی در بازداشت و ناپدیدشدن مادرش خبر داد
رادیو زمانه - روزنامه نیویورک‌ تایمز روز شنبه ۱۷ دسامبر/۲۶ آذر در یادداشتی تحت عنوان « ایران از تجاوز جنسی برای تحمیل عفت به زنان استفاده می‌کند» فاش کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام معصومه و ساکن یکی از محله‌های فقیرنشین تهران را به خاطر برداشتن مقنعه در مدرسه بازداشت کرده و کمی بعد به خاطر پارگی شدید واژن به بیمارستان انتقال داده‌اند. نویسنده این یادداشت به نقل از هادی قائمی، مدیر کمپین حقوق بشر ایران مستقر در نیویورک نوشته است: «این دختر، معصومه، با دوربین‌های مدرسه شناسایی و بازداشت شد.
بلافاصله پس از آن، او به دلیل پارگی شدید واژن به بیمارستان منتقل شد. دختر فوت کرد و مادرش پس از این‌که در ابتدا گفته بود می‌خواهد قتل دخترش را علنی کند، ناپدید شده است.» شبکه خبری سی‌ان‌ان پیشتر در گزارشی تحقیقی و به نقل از چند تن از بازداشت‌شدگان تجاوز جنسی به زنان و مردان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر ایران را تأیید کرده بود.
یکی از این بازداشت‌شدگان آرمیتا عباسی، جوان ۲۰ ساله‌ای ست که به گواه پزشکان شاهد، به‌خاطر تجاوز جنسی مکرر و خونریزی مقعد بر اثر تجاوز ۲۶ مهرماه توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی به بیمارستان امام علی کرج منتقل شده و در حالی که سر او را تراشیده بودند و دچار لرزش شدید بدن بوده، دوباره به مکان نامعلوم بازگردانده شده است. مقام‌های امنیتی و قضایی پس از گذشت هفته‌ها همچنان از دادن اطلاعات درباره وضعیت او خودداری می‌کنند.

منبع:پژواک ایران