علی شریف‌زاده اردکانی، وكيل دادگستری: محمد حسینی شکنجه شده و اقرارهایش وجاهت قانونی ندارد

علی شریف‌زاده اردکانی، وكيل دادگستری، پس از دیدار با محمد حسینی در زندان کرج گفت او «از شکنجه، ضرب و شتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن» روایت کرده و افزود وی «اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد».
این وکیل دادگستری در پاسخ به پرسش یکی از کاربران درباره اینکه آیا به او اجازه دفاع در مرحله فرجام‌خواهی داده شده است گفت وکالتنامه‌ای را امضا کرده است.
محمد حسینی در ارتباط با پرونده‌ قتل یک بسیجی در جریان مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج به اعدام محکوم شده و تاکنون کفالت سیاسی او از جانب بیش از یک نماینده اروپایی بر عهده گرفته شده است.
هم‌زمان با وجود نگرانی‌ها از احتمال صدور احکام اعدام، اخبار متعدد دیگری درباره آزادی و محکومیت دیگر زندانیان سیاسی در روز یکشنبه منتشر شد.
سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از محکومیت شش نفر از معترضان اهل سردشت به نام‌های سوران سلیمان‌پور ۱۷ ساله، پیشوا احمدی ۱۶ ساله، آرمان توبه‌کار ۲۱ ساله، آرام توبه‌کار ۲۳ ساله، شهریار حسن‌پور ۲۱ ساله و آرمین مولانی ۱۸ ساله به حبس، شلاق و پرداخت جریمه نقدی خبر داد.
این سازمان همچنین خبر داد سیروان محمدی، ساکن محله حاجی‌آباد سنندج، که ٢۵آبان بازداشت و به «قرارگاه شهرام‌فر» منتقل شده بود، با هدف اخذ اعتراف اجباری تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. پرونده این شهروند به بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج ارسال شده است.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در واکنش به محکومیت چهارماهه برای ستار زارعی، معلم اهل خمینی‌شهر، نوشت: این شورا انتظار دارد پرونده‌های همه معلمان زندانی در دادگاههای قانونی بدون اعمال نظرهای ناصواب و با رویه صحیح قضایی مورد بازبینی قرار گیرد.
خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیز از آزادی حمیدرضا امیری، روزنامه نگار بازداشتی، با تودیع قرار وثیقه خبر داد.
داریوش صیدی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که ۲۴ آبان بازداشت شده بود، هم با قرار وثیقه آزاد شد.
یاشار قضایی، زندانی سیاسی، شکایت سازمان زندان‌ها از شش زندانی سیاسی در ارتباط با آتش‌سوزی اوین را «فرار رو به جلو» توصیف کرد و گفت هدفشان این است «از شکایت آنها به نهادهای بین‌المللی جلوگیری کند یا در صورتی که شکایت کرده باشند، با اعمال فشار کاری کنند که شکایتشان را پس بگیرند».
یاشار قضایی در ویدیویی که اتحادی آزاد کارگران منتشر کرده افزود افرادی که از آنان شکایت شده خود آسیب‌دیده‌اند، از جمله «یاشار توحیدی و محمد خانی که با من هم اتاقی بودند، حال وخیم و خونریزی داشتند و در روند درمانشان اخلال ایجاد می‌شد».
ارغوان فراهانی، همسر امیرعباس آذرم‌وند، زندانی سیاسی در اوین، روز چهارشنبه در اینستاگرامش نوشت که سازمان زندان‌ها از شش زندانی سیاسی از جمله همسرش در اوین، در ارتباط با آتش‌سوزی مهرماه این زندان شکایت کرده است.
به گفته ارغوان فراهانی، سازمان زندان‌ها این شش زندانی سیاسی را در ارتباط با آتش‌سوزی اوین به عناوینی از جمله «تخریب عمدی اشیای منقول و غیرمنقول متعلق به دیگری» و «توهین به مقامات و مامورین» متهم کرده است.

منبع:پژواک ایران