خواهر خدانور لجه‌ای: او به خاطر بگومگو با یک بسیجی بازداشت شده بود

خواهر خدانور لجه‌ای (لجعی) در گفتگویی تازه با روزنامه اعتماد تاکید کرده که خدانور به خاطر بگومگو با یک بسیجی بازداشت شده بود و پس از یکی، دو ماه با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش بی بی سی، پیش از این دادستان عمومی انقلاب اسلامی زاهدان گفته بود: «هويت خدانور لجه‌اي؛ صادق كبدانی، معروف به ياغی و از اتباع افغانستان است و تيرماه سال جاری به جرم سرقت مسلحانه بازداشت و ۲۷ مرداد با وثيقه آزاد شده بود.» ادعایی که خواهر خدانور به شدت آن را رد می‌کند.

خواهر خدانور گفته که او تازه از زندان آزاد شده بود که روز «جمعه خونین» تیر خورد و بعد از چند روز جان داد.

او گفته که آنها هفت خواهر هستند و خدانور تنها فرزند پسر خانواده بوده و یکی از خواهران او که ۲۱ سال داشته پس از کشته شدن خدانور، «دق کرده» است.

خواهر خدانور می‌گوید او نامزد بوده و با گچ‌کاری مخارج خانواده را تامین می‌کرده و اکنون از مسجد زاهدان برای تامین مصارف خانواده به آنها کمک می‌شود.

خدانور لجه‌ای (لجعی)، در جریان اعتراضات در روز دهم مهر که به «جمعه خونین» معروف شد، تیر خود و چند روز بعد جان داد.

عکسی از او پس از کشته شدنش، به شکل گسترده خبرساز شد. در این عکس، خدانور در حالی که دستانش به یک میله پرچم بسته شده و لیوانی آب در برابرش قرار دارد، دیده می‌شود. گفته شده بود که او شب تا صبح در این وضعیت بوده و به رغم تشنگی، ماموران آب را روبه‌رویش گذاشتند اما دست‌هایش را باز نکردند تا آب را بنوشد.

بازنشر این عکس به همراه انتشار ویدئویی که او در آن می‌رقصد، همدلی بسیاری را برانگیخت و به نمادی از اعتراضات ایران تبدیل شد.

منبع:پژواک ایران