PEZHVAKEIRAN.COM احضار مولوی نقشبندی، اولین تاییدکننده خبر «تجاوز فرمانده انتظامی ایرانشهر»، به دادگاه روحانیت
 

احضار مولوی نقشبندی، اولین تاییدکننده خبر «تجاوز فرمانده انتظامی ایرانشهر»، به دادگاه روحانیت

 مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان راسک که پنجم مهر ماه در بیانیه‌ای خبر «تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ» را تایید کرده بود، به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شد.
احضار عبدالغفار نقشبندی به دادگاه ویژه روحانیت مشهد با تماس تلفنی انجام شده است.
به گزارش سایت حال‌وش، دادگاه ویژه روحانیت از مولوی عبدالغفار نقشبندی خواسته است که خود را روز دوشنبه بیست و یکم آذر ماه به دادگاه ویژه روحانیت مشهد معرفی کند.
این روحانی اهل سنت در پاسخ به احضار تلفنی از مسئولان دادگاه خواسته است که برایش بر اساس قانون «احضاریه کتبی» ارسال کنند.
در گزارش سایت حال‌وش تاکید شده است که احضار عبدالغفار نقشبندی پس از زمینه‌سازی برای تخریب جایگاه این روحانی اهل سنت از سوی «مهرداد محرری، نماینده خامنه‌ای در شهرهای ایرانشهر و سرباز» صورت گرفته است.
جمعی از روحانیان اهل سنت شهرهای سرباز، راسک و آشار روز یک‌شنبه با حضور در مسجد جامع قاسمی راسک در بیانیه‌ای حمایت خود را از مولوی نقشبندی اعلام کردند و مولوی عبدالله ملازهی، مدیر یکی از حوزه‌های علمیه اهل سنت، گفت: «سخنان مولوی عبدالغفار نقشبندی را همه علمای بلوچستان قبول دارند و مواضع ایشان مواضع همه ماست.»
مولوی عبدالغفار نقشبندی از روحانیان اهل سنت و منتقد حکومت است و پس از انتشار خبر تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ، اولین روحانی اهل سنتی بود که موضوع این تجاوز را تایید کرد.
در این بیانیه آمده است: «چند روزی بود که خبری اسفناک، بلکه فاجعه‌ای دلخراش و فجیع در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود تا اینکه پس از تحقیق و بررسی و گفت‌وگو با خود خانواده و شنیدن سخنان دختر کودک، زوایایِ پنهانِ این جنایتِ نابخشودنی برای بنده محرز گردید.»
بنابر اعلام منابع محلی در سیستان و بلوچستان از جمله کمپین فعالین بلوچ، «سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده نیروی انتظامی چابهار، روز ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به بهانه بازجویی از این دختر که اهل شهر دشتیاری از توابع چابهار است، این دختر نوجوان را به اتاق استراحت خود در محل کارش برده و به او تجاوز کرده است.»
در آن زمان مقام رسمی جمهوری اسلامی به موضوع این پرونده تجاوز واکنشی نشان ندادند اما روز هشتم مهر ماه وقتی جمعی از مردم زاهدان درصدد برگزاری تجمعی در اعتراض به این تجاوز و همچنین اعتراض به کشته شدن مهسا امینی بودند، نیروهای حکومتی با تیراندازی به سوی معترضین دست‌کم ۱۰۰ تن از آن‌ها را کشته و صدها تن دیگر را زخمی کردند.
همه جمعه‌های بعد از هشتم مهر شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده‌اند و در مقابل نیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با خشونت شدید به سرکوب مردم پرداخته‌اند و از جمله روز ۱۳ آبان دست‌کم ۱۶ تن دیگر در شهر خاش کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
 

منبع:پژواک ایران