فریده مرادخانی، خواهرزاده خامنه‌ای، به حبس محکوم شد

فریده مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای، از سوی «دادگاه ویژه روحانیت» به حبس محکوم شد.
محمدحسین آقاسی، وکیل خانم مرادخانی، روز جمعه، ۱۸ آذر، در توئیتی اعلام کرد که موکلش «در دادگاه ویژه روحانیت که صلاحیت رسیدگی به اتهامات او را ندارد مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۵ سال حبس محکوم شد.»
آقاسی دلیل عدم صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به اتهامات موکل خود را «روحانی» نبودن خانم مرادخانی اعلام کرد و گفت که چون خود او نیز آخوند نیست، دادگاه روحانیت وکالت خانم مرادخانی از طرف او را نپذیرفته است.
این وکیل دادگستری در ادامه گفت که با این حال تجدیدنظرخواهی او با امضای خانم مرادخانی پذیرفته و سه سال محکومیت او تأیید شده است.
فریده مرادخانی، فعال حقوق بشر و خواهرزاده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز دوم آذر بازداشت شد.

خانم مرادخانی پیش از بازداشت در ویدئویی از کشورهای «آزادی‌خواه» جهان خواسته بود که در حمایت از مردم معترض ایران، سفیران جمهوری اسلامی را اخراج کنند.

فریده مرادخانی، فرزند علی مرادخانی مشهور به «شیخ علی تهرانی» است. شیخ علی تهرانی که با «بدری حسینی»، خواهر رهبر جمهوری اسلامی ازدواج کرده بود، از روحانیون مخالف حکومت شاهنشاهی ایران بود و بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ نیز به یکی از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شد.

بدری حسینی‌ خامنه‌ای نیز روز ۱۵ آذر با انتشار نامه‌ای سرگشاده از علی خامنه‌ای و «خلافت مستبدانه» برادرش اعلام برائت کرده بود.

منبع:پژواک ایران