امیر رئیسیان وکیل مطلع از پرونده: شروین در بازداشتگاه اطلاعات ساری است

-امیر رئیسیان وکیل مطلع از پرونده شروین حاجی‌پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...» به وبسایت روزنامه «اعتماد» درباره وضعیت او گفته است: «شروین حاجی‌پور در بازداشتگاه اطلاعات ساری است و روز شنبه با خانواده‌اش تماس گرفته است.»
-او در توییتی با اشاره به استوری خواهر شروین حاجی‌پور، نهاد بازداشتگاه‌کننده را «اداره اطلاعات ساری» اعلام کرده است.
-آنگونه که وبسایت «جماران» تصویری از اینستاگرام کمند ‎حاجی‌پور انتشار داده، شروین روز شنبه با خانواده‌اش یک تماس کوتاه داشته است.
-طبق اعلام منابع مطلع، همزمان با اعتراضات سراسری مردم ایران، بسیاری از هنرمندان، سینماگران و فعالان هنری و فرهنگی از سوی نهادهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفته‌اند تا سکوت اختیار کنند و نه تنها مطالب حمایت از مردم را از صفحه‌شان حذف کنند بلکه به موضوع خطر تجزیه ایران در صورت سقوط رژیم بپردازند!
یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۰۲ اکتبر ۲۰۲۲
در حالی که خبرگزاری‌های وابسته به حکومت در مورد بازداشت نشدن شروین حاجی‌پور خواننده و سازنده ترانه اعتراضی «برای‌…» شایعه‌پراکنی کرده‌اند، امیر رئیسیان وکیل مطلع از پرونده این خواننده جوان می‌گوید، او در بازداشتگاه اطلاعات ساری بسر می‌برد.
امیر رئیسیان وکیل مطلع از پرونده شروین حاجی‌پور خواننده ترانه اعتراضی «برای …» به وبسایت روزنامه «اعتماد» درباره وضعیت او گفته است: «شروین حاجی‌پور در بازداشتگاه اطلاعات ساری است و روز شنبه با خانواده‌اش تماس گرفته است.»
او در توییتی با اشاره به استوری خواهر شروین حاجی‌پور، نهاد بازداشتگاه‌کننده را «اداره اطلاعات ساری» اعلام کرده است.
آنگونه که وبسایت «جماران» تصویری از اینستاگرام کمند ‎حاجی‌پور انتشار داده، شروین روز گذشته شنبه نهم مهرماه با خانواده‌اش یک تماس کوتاه داشته است.
با انتشار گسترده خبر دستگیری شروین و تداوم چندروزه‌‌ی بی‌اطلاعی از وضعیت این خواننده جوان، خبرگزاری حکومتی «برنا» نوشت: «علیرغم شایعات منتشر شده، شروین حاجی پور خواننده بازداشت نشده است و صرفا طی احضاری به او بابت تشویق به اغتشاش تذکر داده شده است.»
شروین حاجی‌پور ترانه «برای…» را با استفاده از توئیت روزهای ابتدایی اعتراضات سراسری ایران خواند که هریک از کاربران توئیتر علتی برای نه گفتن به جمهوری اسلامی و سرنگونی آن را نوشته بودند. این موزیک ویدئو در یک شبانه‌روز با ۴۰ میلیون بازدیدکننده به شدت مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفت.
اکنون «برای…» به یکی از ترانه‌های اعتراضی مردم داخل و خارج ایران علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده و در ابعاد وسیع در فضای مجازی و در خیابان‌ها، پاساژ‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و از پشت‌بام خانه‌ها در ایران پخش می‌شود. حتی در راستای تکثیر بیشتر این ترانه، رادیویی با عنوان «برای…» راه‌اندازی شده که فقط این ترانه را پخش می‌کند. همچنین خوانندگان و نوازندگان ایرانی و غیرایرانی نیز این ترانه را بازخوانی و همچنین دوباره‌خوانی کرده‌اند. رقصندگانی نیز با این ترانه رقصیده‌اند و ویدئوی آن را در اینترنت پخش کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های داخلی، شروین حاجی پور متولد سال ۱۳۷۶ در مازندران است و با برنامه استعدادیابی «عصر جدید» شناخته شد و تا مرحله نیمه نهایی نیز صعود کرد. حامد صفایی کارگردان این برنامه در اینستاگرام نوشته، صداوسیمای دولتی نگران بوده که شروین در آینده دردسرساز شود.
حاجی‌پور در برنامه «عصرجدید» همچنین ترانه‌ای به یاد مادران آبان خوانده بود که آن را تقدیم به مادرانی کرد که چشم‌انتظار فرزندانشان هستند.
در روزهای گذشته و با افزایش جدی حامیان اعتراضات سراسری مردم ایران در بین هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده، تکذیب بازداشت‌ها و انتشار اخبار ضد‌ و نقیض توسط رسانه‌های وابسته به حکومت، انتشار پیدا می‌کند تا باعث سردرگمی و عدم اطمینان شهروندان از اخبار و اطلاعات درست شود.
توماج صالحی رپر اعتراضی که پیشتر دستگیر شده بود، پیشبینی کرد تا از شروین به نوعی اعتراف اجباری گرفته شود و در توئیتی نوشت: «این یک حدس نیست، خبره: دارن تلاش می‌کنند از شروین حاجی‌پور استفاده کنند و ازش فیلم بگیرند و از پیج خودش پخش کنند».
طبق اعلام منابع مطلع، همزمان با اعتراضات سراسری مردم ایران، بسیاری از هنرمندان، سینماگران و فعالان هنری و فرهنگی از سوی نهادهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفته‌اند تا سکوت اختیار کنند و نه تنها مطالب حمایت از مردم را از صفحه‌شان حذف کنند بلکه به موضوع خطر تجزیه ایران در صورت سقوط رژیم بپردازند! در تازه‌ترین این ارعاب‌ها و فشارها، حامد بهداد بازیگری که در اینستاگرامش برای وزیر ارشاد اسلامی آرزوی مرگ کرده بود، امروز در حساب اینستاگرامش همین موضوع را بازتاب داده است. البته ین موضوع از سوی فعالان عرصه فرهنگ و هنر که از حکومت دفاع کرده‌اند پیشتر مطرح شده بود، افرادی چون مهران رجبی، حمید هیراد، جعفر دهقان، محمد اصفهانی که در شبکه‌های اجتماعی با شدت و حدت مورد انتقاد مردم قرار گرفته‌اند، جزو کسانی شناخته می‌شوند که صف خود را از مردم جدا کرده‌اند.
کارشناسان و فعالان سیاسی و مدنی نسبت به دروغ‌پراکنی و انتشار اخبار نادرست و منحرف‌کننده که توسط رسانه‌های وابسته و همچنین حساب‌های ناامن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، هشدار می‌دهند.
 

منبع:کیهان لندن