PEZHVAKEIRAN.COM آخرین وضعیت تعدادی از زندانیان سیاسی
 

آخرین وضعیت تعدادی از زندانیان سیاسی

دادگاه تجدیدنظر؛ آذر کروندی موسی زاده به ۵ سال حبس محکوم شد
دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت آذر کروندی موسی زاده، متهم سیاسی را عینا تایید کرد. خانم کروندی موسی زاده پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس حکمی که اخیرا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به خانم کروندی موسی زاده ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با گروهک منافقین” به تحمل ۵ سال زندان محکوم شده است.

افزایش نگرانی ها در پی تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت لیلا حسین زاده

لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی بازداشتی، علیرغم گذشت ۱۵ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰، بسر میبرد. وی از زمان انتقال به این بازداشتگاه هیچ ارتباطی با خانواده خود نداشته و این امر موجب افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت وی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز شنبه ۲۹ مردادماه، هرانا طی گزارشی از بازداشت همراه با ضرب و شتم لیلا حسین زاده توسط نیروهای امنیتی در خیابان و مقابل منزل شخصی اش خبر داد. وی چندی بعد از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. این فعال صنفی از زمان انتقال تاکنون هیچ ارتباطی با خانواده خود نداشته و این امر موجب افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت وی شده است. خانم حسین زاده مبتلا به بیماری خودایمنی است و پیشتر به دلیل همین بیماری صعب العلاج مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شده و از زندان آزاد شده بود.

آخرین وضعیت نرگس محمدی در زندان اوین

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند، علیرغم بیماری قلبی، از اعزام به موقع به مراکز پزشکی و همچنین حق تماس تلفنی با همسر و فرزندان خود در خارج از کشور محروم مانده است.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت خانم محمدی در زندان اوین گفت:‌ “خانم محمدی علیرغم تماس تلفنی با خانواده خود در ایران، از تماس با همسر و فرزندان خود در خارج از کشور محروم مانده است. همچنین نرگس محمدی به بیماری قلبی مبتلاست و باید هر ماه توسط پزشک معاینه شود. اما تاخیر در اعزام ایشان به مراکز درمانی و عدم رسیدگی های به‌ موقع پزشکی موجب تشدید شدن بیماری وی و نگرانی خانواده او شده است.”

منبع:پژواک ایران