PEZHVAKEIRAN.COM پرونده‌سازی جدید برای نرگس محمدی؛ «اتهام او محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین است»
 

پرونده‌سازی جدید برای نرگس محمدی؛ «اتهام او محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین است»

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که پرونده جدید علیه خانم محمدی در زندان در ارتباط با بیانیه او در محکوم کردن حمله نظامی روسیه به اوکراین باز شده است.
آقای رحمانی می‌گوید ادعای مدعی العموم این است که نرگس مردم ایران را دعوت به شورش کرده. هم محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین از نظر آقایان اتهام است و هم دفاع از حقوق بشر.

به گفته او، هفته پیش نرگس محمدی را به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای شهید مقدس در زندان اوین برده‌اند اما او گفته که به دلیل عدم حضور وکیلش هیچ برگه‌ای را امضا نمی‌کند.

مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی، روز هشتم شهریور از پرونده و تفهیم اتهام جدید برای موکلش در زندان اوین خبر داده و همزمان اعلام کرده بود که رای تجمیعی درباره پرونده‌های قبلی خانم محمدی و میزان محکومیتش به او و موکلش ابلاغ نشده است.


تقی رحمانی به رادیو فردا می‌گوید: نرگس یک محکومیت ۳۰ ماهه دارد با ۷۰ ضربه شلاق و شش میلیون جریمه نقدی و همزمان یک محکومیت شش ساله دارد با ۷۵ ضربه شلاق و جریمه نقدی. قرار بود این احکام و پرونده‌ها تجمیع شوند و قانونا باید این کار انجام شود اما تاکنون صورت نگرفته و با دورخیزی که الان کرده‌اند دوباره دارند پرونده می‌سازند.

به گفته او دلیل این رفتارها، مواضع نرگس محمدی از درون زندان است.

آقای رحمانی می‌گوید که مسئله بیماری نرگس محمدی جدی است و «دارند گروکشی می‌کنند. با وجودی که نرگس تقاضا داده با بچه‌ها تلفنی صحبت کند اما تاکنون اجازه نداده‌اند. این مجازات بچه‌ها هم است».

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، ۲۳ فروردین امسال با هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی خود بازداشت و برای تحمل حبس به زندان قرچک ورامین بازگردانده و اواخر تیرماه به اوین منتقل شد.

او در دو پرونده جداگانه به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری، در مجموع به ۱۰ سال و هشت ماه زندان و ۱۵۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

منبع:پژواک ایران