ترور وحشیانه سلمان رُشدی را قویا محکوم میکنیم

روز جمعه ۱۲ اوت نویسنده نامدار سلمان رُشدی در سالن سخنرانی انستیتوی چاتاکوا در نیویورک توسط یکی از عاملان جمهوری اسلامی که اصلیت لبنانی دارد، بنام هادی مطر مورد حمله تروریستی با چاقوقرار گرفت . این حادثه جهان را بشدت به شوک واداشت.

دستور یا فتوای این جنایت ننگین سی وسه سال پیش از این توسط آیت الله روح الله خمینی صادر گردید، در این فتوا خمینی تمامی مسلمین جهان را موظف نمود که سلمان رشدی را بخاطر اهانت به اسلام و پیامبرش به قتل برسانند. اگر چه دستور قتل سلمان رشدی دوازده سال بعد در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی بطور شفاهی توسط کمال خرازی سفیر وقت جمهوری اسلامی در لندن لغو شد و آنرا فاقد حکم اجرایی خواند، اما آنزمان وی حیله گرانه همچون تمامی مسئولین نظام اخوندها فتوای قتل سلمان رشدی را منتفی دانسته بود. شاهد حضور پررنگ جمهوری اسلامی در ارتکاب به این جنایت را در این چند روز گذشته در مطبوعات و رسانه های خبری این حکومت ننگین که با هیاهو و شادی از آن سخن میگویند را بوضوح می توان دید.

اعمال تروریستی نظام جمهوری اسلامی در طی چهل وسه سال حکومت ننگین خود بر مردم ایران و در دشمنی با روشنفکران جامعه نه تنها هر نوع فضای آزاد اجتماعی را مسدود کرده، بلکه هر نوع منتقد و معترض اجتماعی همچون نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران، کارگران، معلمین، ...  وهرآنکس که خواهان مطالبات قانونی و آزادیهای بنیادی اجتماعی از جمله آزادی بیان بوده را به شدیدترین وجه ممکن مورد سرکوب ، شکنجه، زندان و اعدام قرار داده است. از یاد نبرده ایم قتل های زنجیره ایی نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالین مدنی ایرانی را که منجر به ربودن و سربه نیست کردن بسیاری از آنها شد. این سیاستها همچنان از سوی حکومت جمهوری اسلامی ادامه دارد .

 سیاستهای نظام تروریستی جمهوری اسلامی از همان اوائل به قدرت رسیدن از مرزهای ایران نیز فراتر رفت تا با ایجاد رُعب و وحشت، هرگونه صدای مخالفی در هر کجای جهان، با اعمال تروریستی آنها را سرکوب کرده و بزعم خود پایه های حکومت خود را مستحکم گرداند.  سیاستهای تروریستی رژیم اسلامی تاکنون نه تنها در ایران و خاورمیانه بلکه درطی چهار دهه در اروپا، آمریکا و دیگر اقصا نقاط جهان، قربانیان بسیار زیادی از شهروندان این کشورها گرفته است، اما متاسفانه تاکنون منجر به یک عکس العمل منطقی و قدرتمند از سوی دولتهای جهان غرب واقع نشده است. منافع اقتصادی و سیاسی این کشورهای غربی همواره سمت و سوی مماشات انگیزی با این نظام تروریست پرور را داشته است. آنها با این سیاست نه تنها امنیت اجتماعی شهروندان خود را بارها بخطر انداخته بلکه موجب رشد فزاینده اسلام افراطی در جهان و در قلب کشورهای حامی دمکراسی درغرب گشته است.

بهای سیاستهای آلوده به مماشات با حکومت تروریستی و تروریست پرور جمهوری اسلامی که منجر به رشد اسلامگرایان افراطی شده را نه تنها مردم ایران بلکه مردم و شهروندان غرب تاکنون به نحوسنگینی پرداخته اند . اتفاقات تاثر برانگیز  حمله به نویسندگان و کارکنان مجله شارلی عبدو در پاریس، حمله تروریستی با کامیون به اجتماعات مردم در شهر نیس فرانسه و دیگر کشورها که منجر به کشته شدن صدها شهروند این کشورها گردید، تنها برگهایی از سیاستهای آلوده به مماشات با حکومت اسلامی در ایران است.

چند روز پیش از حمله تروریستی به سلمان رُشدی؛ جهان از توطئه تروریستی دیگری بر علیه سیاستمداران بنام امریکایی پرده برداشت، توطئه ای که طرحهای ترور جان بولتن مشاور سیاسی و مایکل پمپئو وزیر خارجه رئیس جمهور پیشین امریکا دونالد ترامپ را در ماموریت خود داشتند. پیش از آن نیز دو بار طرح ترور خانم مسیح علینژاد ژورنالیست و یکی از فعالین معروف حقوق بشر مخالف جمهوری اسلامی در آمریکا کشف و خنثی شده بود. این است که ما بارها گفته ایم سیاست مماشات غرب با دولت تروریستی در ایران نتیجه ای جز رشد افراط گرایی و نا امنی در جهان نخواهد داشت .

دیپلماسی مماشات و کنار آمدن با حکومت تروریست پرور اسلامی در ایران توسط آمریکا و کشورهای غربی اگرچه در طی نزدیک به بیست سال مباحثات و مجادلات سیاسی در "برجام" همواره با شکست مواجه بوده است، اما برای نظام آخوندها در کسب مهارتهای اتمی زمان خریده تا بتواند به نیات خود که همان دست یابی به بمب اتمی است را میسر سازد.  اکنون دیپلماسی مماشات در کشورهای غرب با این نظام جنایتکار میرود که این حکومت تروریستی را مجهز به سلاح اتمی کند. سیاستهایی که خصوصا در چند سال اخیر بارها توسط متخصصین علمی، سیاسی، نظامی و شخصیت های بارز سیاسی  کشورهای غربی مورد انتقادهای شدید قرار گرفته و اخطار داده شده که با تسلیح جمهوری اسلامی به سلاح اتمی، حکومت اسلام گرای افراطی در ایران و دیگر افراط گرایان در جهان را قدرتمند ساخته و امنیت و صلح جهانی و دمکراسی درغرب را بشدت مورد تهدید قرار خواهد داد.

نظام ج.ا. در طی چهار دهه تهدید، ارعاب و جنگ های نیابتی در خاورمیانه، سعی در گرفتن امتیازات سیاسی برای خود از کشورهای غربی داشته و اینگونه بنظر میرسد که این نظام تروریستی تا کنون بر بسیاری از اهداف خود در کسب قدرت سیاسی در عدم حضور سیاست مستحکم و یکپارچه از سوی کشورهای غربی موفق بوده است. موفقیتی که تاکنون به بهای بسیار سنگینی برای خاورمیانه،غرب و صلح جهانی  انجام گرفته است و اگر جلوی این نظام ارتجاعی و دیکتاتوری اسلامی گرفته نشود منجر به فجایع بیشتری در سطح جهان خواهد شد.

ما معتقدیم که نظام ج.ا. در آخرین مراحل حیات خویش برای بقای حکومت ننگین خود از هرگونه عمل جنایتکارانه و تروریستی ابایی نداشته و این نظام ضد انسانی تهدیدی است برای جامعه بشری. یادآوری این نکته را لازم میدانیم که نظام جمهوری اسلامی بخوبی میداند که جنبش بر اندازی مردم ایران امروزه قوی تر از همیشه تصمیم به گذار از این نظام جنایتکار گرفته و اوج گیری خشونت را تنها چاره بقای خویش میداند و بس.

ما احزاب و سازمانهای امضا کننده زیر ترور نویسنده نامدار سلمان رشدی را که ردپای جمهوری اسلامی ایران در این عمل جنایتکارانه بوضوح میتوان دید قویا محکوم میکنیم . ترور سلمان رشدی تنها ترور یک انسان ازاده نیست بلکه ترور آزادی بیان و دمکراسی در جهان است.

 چهاردهم اوت ۲۰۲۲

به ترتیب حروف الفبا:

ایران چنج

جبهه ملی ایران  - برونمرز

جنبش سکولار دموکراسی ایران

جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران

حزب سکولار دموکرات ایرانیان

حزب مشروطه ایران – لیبرال دموکرات

کوشندگان اتحاد مردمان ایران برای دموکراسی

نهاد مردمی

منبع:پژواک ایران