خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی، بار دیگر «مورد ضرب و شتم مجرمان خشن» قرار گرفت

خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی

به گزارش منابع حقوق بشری در روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد، خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام به‌ سر می‌برد بار دیگر به دست زندانیان جرائم خشن «مورد ضرب و شتم قرار گرفته» است.

به گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، زندانیان جرائم خشن با تحریک مسئولان زندان اقدام به ضرب و شتم خانم مهدی‌پور کرده و حتی در شب عاشورا اجازه حضور او در بند را نداده‌اند و او مجبور شده است در کتابخانه زندان بخوابد.

بر اساس این گزارش، مسئولان زندان همچنین از هفته گذشته به بهانه «توهین به مقدسات» این زندانی سیاسی را از تماس تلفنی با خانواده خود محروم کرده‌اند.

در همین حال سایت حقوق بشری هرانا نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده است که خانم مهدی‌پور به اتهام «توهین به مقدسات» با گشایش پرونده جدیدی در زندان روبه‌رو و به مدت یک‌ ماه از برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم شده است.

خانم مهدی‌پور پیشتر در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ نیز از سوی تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه چشم آسیب دیده بود.

سازمان زندان‌های ایران همان موقع دلیل این «درگیری» را «فحاشی و توهین» به روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس که در سال ۱۳۹۸ به دست آمریکا کشته شد اعلام کرده بود.

خانم مهدی‌پور ماه مهر ۱۴۰۰ به دلیل فعالیت در شبکه‌های مجازی بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

او بار دیگر در ماه مهر ۱۴۰۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از دو روز به زندان ایلام منتقل شد.

خانم مهدی‌پور در دادگاه انقلاب با اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری» محاکمه و به ۲۰ ماه حبس محکوم شد.

پیش از این نیز شماری از زندانیان سیاسی که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان‌های مختلف ایران نگهداری‌ می‌شوند با هدف تنبیه از سوی مسئولان زندان از سوی زندانیان جرایم خشن مورد ضرب و شتم و حتی تهدید به مرگ شده بودند.

منبع:پژواک ایران