PEZHVAKEIRAN.COM اجرای حکم قطع چهار انگشت یک زندانی دیگر در بهداری اوین
 

اجرای حکم قطع چهار انگشت یک زندانی دیگر در بهداری اوین

evin.jpgرادیو بین‌المللی فرانسه - آرش صادقی، کنشگر مدنی و زندانی سیاسی پیشین از اجرای حکم قطع انگشتان دست یک زندانی دیگر خبر داد.
وی روز چهارشنبه دوم مرداد در توییتر نوشت: «حکم قطع ۴ انگشت [دست] یک زندانی دیگر که پیشتر به اتهام سرقت محاکمه شده بود، امروز در بهداری زندان اوین اجرا شد.»
صادقی با یادآوری این که در روز دهم خرداد نیز حکم قطع انگشتان دست یک زندانی دیگر به نام سید برات حسینی در زندان اوین اجرا شده بود، تصریح کرد که دومین اجرای حکم قطع انگشت ظرف سه ماه اخیر در طبقه دوم بهداری زندان اوین و با دستگاهی شبیه «گیوتین» انجام شده است. او محکوم قطع انگشت شده را با حروف اختصاری «پ. ت.» معرفی کرده است.
این کنشگر در خرداد ماه امسال از انتقال سه زندانی به نام‌های هادی رستمی، مهدی شرفیان و مهدی شاهیوند از زندان ارومیه به اوین برای اجرای حکم قطع انگشتان دست خبر داده بود.
رئیس جامعه جراحان ایران در همان زمان با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهوری درباره اجرای حکم قطع انگشتان دست شماری از محکومان ابراز نگرانی کرده بود. قوه قضاییه در واکنش به این نامه با انتشار بیانیه‌ای اصل خبر را تکذیب کرد.
سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری از جمله دفتر جقوق بشر سازمان ملل اخیرا از جمهوری اسلامی خواسته بودند از اجرای احکامی همچون قطع عضو، شلاق زدن و سنگسار خودداری کند.

منبع:رادیو فرانسه