منوچهر بختیاری، فعال سیاسی و پدر پویا، به زندان قزوین «تبعید» شد

منوچهر بختیاری در کنار فرزندش، پویا بختیاری
پس از یک هفته بی‌خبری از وضعیت منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، وکیل او روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر، اعلام کرد که موکلش به زندان مرکزی قزوین «تبعید» شده است.

علی شریف‌زاده در توییتی نوشت که تبعید آقای بختیاری روز چهارشنبه، ۲۹ تیر، صورت گرفته و او از «حق تماس» و «ملاقات» محروم است.
مطلع شدم موکلم #منوچهر_بختیاری از تاریخ 29 تیر به زندان مرکزی قزوین تبعید شدند و از حق تماس و ملاقات محروم هستند با توجه به شرایط جسمانی ایشان و خونریزی دستگاه گوارش ، نیاز به مراقبت و درمان دارند .
سارا عباسی، همسر آقای بختیاری، نیز ضمن اعلام این خبر در حساب کاربری خود در اینستاگرام می‌گوید در تماس کوتاهی که با او داشته، او گفته است که ۹ روز در سلول انفرادی بوده و سه روز پس از اعتصاب غذا به دلیل خونریزی شدید گوارش مجبور به شکستن اعتصاب خود شده است.

به گفته خانم عباسی، آقای بختیاری با وجود «بیماری شدید» و در حالی که «سه روز زیر سرم بوده»، به انفرادی زندان مرکزی کرج زندانی بازگردانده شده و پس از آن به زندان مرکزی قزوین تبعید شده است و در حال حاضر با دستور دادستان کرج در بند قرنطینه این زندان به سر می‌برد.

خانواده و وکیل آقای بختیاری روز دوشنبه، ۲۷ تیر، اعلام کرده بودند از وضعیت او پس از انتقال به سلول انفرادی در تاریخ ۲۳ تیر هیچ اطلاعی ندارند. یک منبع آگاه در همان روز به رادیوفردا گفت که آقای بختیاری در اعتصاب غذا به‌ سر می‌برد و خانواده نیز اجازه تماس با او را ندارند.

وکیل آقای بختیاری نیز در همان روز این اقدام را با استناد به آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها «غیر قانونی» خوانده و خواستار انتقال موکلش به بند عمومی زندان شد.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ است که با اصابت گلوله به سرش در کرج کشته شد. در سال‌های اخیر خانواده بختیاری خواهان رسیدگی به پرونده قتل فرزند خود بوده‌اند.

اعضای خانواده پویا بختیاری در سال‌های گذشته بارها بازداشت و برای بازجویی به مراجع قضایی احضار شدند.

منوچهر بختیاری، پدر او از اردیبهشت امسال در زندان به‌ سر می‌برد و علاوه بر زندان، به دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، نیز روز ۲۰ تیر با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد. درباره وضعیت او تاکنون خبری منتشر نشده است. 

منبع:پژواک ایران