اخراج هفت استاد دانشگاه علوم پزشکی پس از شرکت در مراسم رقص محلی + فیلم

kurdi_070922.jpgایران وایر - اخیرا ویدیویی از رقص کردی مختلط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در جشن فارغ‌التحصیلی شماری از دانشجویان این دانشکده که در ۱۱ خرداد برگزار شده بود، در فضای مجازی منتشر شد. پس از آن هفت استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به اتهام «شرکت در مراسم رقص محلی» در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان این دانشکده، اخراج شدند.
به گزارش سایت حقوق بشری هرانا، علت برکناری این استادان، «رقص کُردی مختلط دانشجویان» و «بدحجابی» در مراسم عنوان شده است. روابط عمومی این دانشگاه در پی انتشار این ویدیو، این اقدام را محکوم کرده و از آن به عنوان «شکستن خطوط قرمز» نام برده و مدعی شده که این مراسم بدون مجوز برگزار شده است.
شورای صنفی دانشکده داروسازی کرمانشاه در بیانیه‌ای رقصیدن این استادان در مراسم یادشده را رد کرد و از عدم اطلاع معاونت دانشجویی از صدور مجوز خبر داد.
این بیانیه می‌گوید که پس از پایان رسمی مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان، در حالی که استادان از مراسم خارج شدند و جلسه، خصوصی شده بود، دانشجویان در حضور خانواده‌هایشان، مدت کوتاهی به رقص کردی مشغول شدند.
بر اساس اعلام شورای صنفی دانشکده داروسازی کرمانشاه، اخراج استادان این دانشگاه با دستور سیاوش وزیری، معاون آموزشی دانشگاه و با «نیت شخصی» صورت گرفته است.
در بیانیه این شورا خطاب به آقای وزیری گفته شده است: «شما با آگاهی کامل از بی‌گناهی این اساتید و عدم حضور آن‌ها تا پایان مراسم و به دلیل ناکامی در گرفتن پست‌های بالاتر دست به چنین اقدام ناشایستی زده‌اید.»
جمهوری اسلامی همواره به دلیل سرکوب آزادی‌های مدنی و مذهبی، نادیده گرفتن حقوق شهروندی به‌ویژه حریم خصوصی و حق انتخاب سبک زندگی افراد، مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر قرار دارد.
 
 

منبع:پژواک ایران