شاکر بهروزی، زندانی سیاسی کرد، در پی ابلاغ حکم اعدام به «مکانی نامعلوم» منتقل شد

هه‌نگاو می‌گوید چهار روز پس از ابلاغ رسمی حکم اعدام شاکر بهروزی، این زندانی را از بند سیاسی زندان ارومیه خارج کرده‌اند
هه‌نگاو می‌گوید چهار روز پس از ابلاغ رسمی حکم اعدام شاکر بهروزی، این زندانی را از بند سیاسی زندان ارومیه خارج کرده‌اند.
سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» روز چهارشنبه هشتم تیر با هشدار در مورد اعدام «قریب‌الوقوع» شاکر بهروزی، زندانی سیاسی کُرد، از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری خواست تا با اعمال فشار بر جمهوری اسلامی مانع از اجرای این حکم شوند.
این فراخوان برای اقدام فوری پس از آن منتشر می‌شود که به گزارش پایگاه خبری هه‌نگاو، آقای بهروزی که به‌تازگی برای بار دوم حکم اعدامش توسط دیوان عالی کشور تایید شده بود، از اوایل روز چهارشنبه «به بهانه دیدار با برادرش از بند سیاسی خارج شده» و بی‌‌اطلاعی از وضعیت او ادامه دارد.
این سازمان حقوق‌بشری همچنین با اشاره به اعدام مخفیانه فیروز موسی‌لو، زندانی سیاسی کرد، در زندان ارومیه، از تکرار وضعیتی مشابه در رابطه با اجرای حکم شاکر بهروزی ابراز «نگرانی عمیق» کرده است.
پیشتر یک «منبع مطلع» به هه‌نگاو گفته بود که آقای بهروزی از زمان تایید دوباره این حکم، فقط ۲۰ روز برای فرجام‌خواهی مهلت دارد.
حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد نخستین‌بار شهریور سال گذشته در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور، مستقر در قم، تایید شده بود.
شاکر بهروزی پس از هفت ماه عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران بە ایران بازگشت اما در اسفند ٩٧ به دست نیروهای اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد. او در شهریور ۹۹ در دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام عضویت در حزب کومه‌له، به اعدام محکوم شد.

منبع:پژواک ایران