PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت دو فعال کارگری به دست نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه
 

بازداشت دو فعال کارگری به دست نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه

iw_052122.jpgایران وایر - «آرمین شریفه» و «هاوژین لطیفی»، دو فعال کارگری اهل سنندج، مرکز استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه این شهر بازادشت شده‌اند.
یک منبع نزدیک به خانواده شریفه، با اعلام این خبر به «ایران‌وایر» گفت: «صبح امروز شنبه، ٣١اردیبهشت١٤٠١، یک کاروان از نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه سنندج، به منزل شخصی آرمین شریفه و هاوژین لطیفی، همسر آرمان، یورش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط موبایل این دو فعال کارگری، بدون تشریح اتهام انتسابی و برگه قضایی آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.»
به گفته این منبع مطلع، این دو فعال کارگری پس از بازداشت به «بازداشتگاه شهرام‌فر»، بازداشتگاه ویژه اطلاعات سپاه سنندج منتقل شده و هنوز علت بازداشت و اتهامات وارده علیه این دو فعال کارگری نامشخص است.
این منبع آگاه در ادامه توضیح داد که آرمان شریفه، در حالی بازداشت شده که مدتها است که از سرطان لنفوم رنج می‌برد و به همین دلیل در یک اتاق ویژه در منزل شخصی خود تحت قرنطینه بوده اما نیروهای امنیتی، بدون رعایت وضعیت شکننده این فعال کارگری، او را از بستر بیماری بیرون کشیده‌اند و با خود برده‌اند.
این من مطلع، تاکید کرد که آرمان لطیفی به دلیل حساسیت مراحل درمانی نه تنها به مراقبت ویژه پزشکی نیاز دارد بلکه هرگونه ایجاد اضطراب و تشنج سلامت او را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.
گفتنی است که آرمان شریفه، فرزند «رضا شریفه»، فعال شناخته شده حقوق کودکان کار و از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان-سنندج و کلاترزان است.
آرمین شریفه، از سال ٩٧ تاکنون دو بار توسط ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شده اما هاوژین لطیفی سابقه بازداشت و احضار به نهادهای امنیتی را نداشته است.

منبع:ایران وایر