PEZHVAKEIRAN.COM تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا احتکار و گرانفروشی دهها میلیارد تومانی
 

تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا احتکار و گرانفروشی دهها میلیارد تومانی

تک ماکارون با سایر کارخانجات لابی کرده که ماکارونی روانه بازار نشود.
عصر ایران - گویی ماجراهای تک ماکارون و مالک اش، "رضا مطلبی کاشانی" تمامی ندارد و این بار خبر رسیده که با گران شدن ماکارونی، این شرکت اقدام به جمع آوری ماکارونی ها از بازار کرده تا بعد از احتکار، مجدداً با قیمت بالاتری بفروشد.
خبر را به نقل از خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) بخوانید: با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان البرز ۶۷۰ تن ماکارونی احتکار شده در شرکت تک ماکارون روز گذشته در کرج توقیف شد.
تنها در اوج ایستاده ایم؛ شعار "تک ماکارون" که این روزها معانی دیگری تداعی می کند!
تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا گرانفروشی و احتکار | قوه قضائیه و آستان قدس رضوی چه خواهند کرد؟!
در پی اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت در روزهای اخیر، کارخانه تک ماکارون با جمع‌آوری و احتکار محصولاتش از بازار، تلاش داشت تا محصولات خود را با قیمت های جدید به بازار عرضه کند که باعث به هم ریختگی بازار و تشویش اذهان عمومی شده است.
این در حالی است که این کارخانه بیشترین سهم بازار را دارد و نه تنها قیمت جدید ماکارونی را نپذیرفته بلکه با سایر کارخانجات و شرکت‌ها لابی کرده که ماکارونی روانه بازار نشود.
محموله توقیف شده با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مسیر عرضه عمومی قرار گرفت.
مالک تک ماکارون؛ از غسل دادن آیت الله مصباح تا احتکار و جمع آوری محصول از بازار برای فروش گران تر؟
رضا مطلبی کاشانی، مالک تک ماکارون و چندین شرکت و موسسه عظیم است. او ارتباطات ویژه ای با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد به گونه ای که برخی اصولگرایان با تو در تو خواندن این روابط، نسبت به هر گونه ارتباط با این فرد هشدار داده اند.
از جمله احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ماجرای غسل آیت الله مصباح یزدی درباره او نوشته بود: افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت حوزه های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) نیز باز نماید.
اشاره به تمشیت امور آستان امام رضا(ع) به عضویت این شخص در هیات امنای این حرم مطهر است!

تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا گرانفروشی و احتکار | قوه قضائیه و آستان قدس رضوی چه خواهند کرد؟!
مطلبی کاشانی، همان فردی است که به گفته حجه الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، پیکر آیت الله مصباح یزدی را به خانه خودش برده و غسل داده و ماجرای عجیبی را روایت کرده بود.
سخنان حجه الاسلام صدیقی را بخوانید: "آیت الله مصباح یزدی را در خانه غسل دادند و کسی غسل داد که آیت الله حق شناس را غسل داده بود؛ دامادِ داماد ایشان آقای دکتر محمدی جزو مریدان آیت الله حق شناس بود او تعریف کرد آیت الله جاودان به ما پیام داد که اگر از آقای مصباح یک کرامتی دیدید به ما بگویید.
غسال روایت می کند وقتی این پیام را دریافت کردم آرزو کردم که ای کاش آیت الله مصباح در آن دنیا شفاعتی بکند. تا این آرزو را کردم دیدم آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز کردند و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست."
این ادعای مطلبی کاشانی به حدی عجیب بود و موجب واکنش های فراوانی شد که حجه الاسلام صدیقی چند روز بعد به خاطر بازنقل این خاطره کذایی، عذر خواهی کرد: "آن مطلب خیلی دقیق نبود، چون شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود. نقل شده بود و ما هم نقل را بازگو کردیم. از اینکه این نقل را ما نقل کردیم بین خودم و خدا شرمنده‌ام. از آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام و از شما مومنان که گاهی ما باعث می‌شویم که به شما زخم‌زبان بزنند هم شرمندگی دارم. از امام زمان هم عذرخواهی می‌کنم. اعلان شرمندگی و انفعال دارم. "

تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا گرانفروشی و احتکار | قوه قضائیه و آستان قدس رضوی چه خواهند کرد؟!
یکی از جنجالی ترین موضوعات مرتبط با وی، قضیه خانه حجه الاسلام پناهیان است که بسیار خبرساز بود (اینجا) و (اینجا).

گرانفروشی میلیاردی!

یاشار سلطانی، خبرنگار ضد فساد، اخیراً سندی منتشر کرد که نشان می دهد شرکت تک ماکارون بیش از 77 میلیارد تومان گرانفروشی کرده است.

یک روز بعد از این افشاگری شجاعانه بود که سازمان تعزیرات حکومتی بدون آن که از شرکت خاصی نام ببرد اعلام کرد که یک شرکت تولید ماکارونی در استان البرز که به صورت گسترده دست به گرانفروشی زده بود، به 380 میلیارد تومان جریمه محکوم شده است. البته طبق اعلام این سازمان، رای صادره در مرحله بدوی است و هنوز نهایی نشده است.

تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا گرانفروشی و احتکار | قوه قضائیه و آستان قدس رضوی چه خواهند کرد؟!
هر دم از این باغ بری می رسد

هنوز خبر این گرانفروشی دهها میلیارد تومانی داغ بود که خبر رسید با گران شدن قیمت ماکارونی، این کارخانه 670 تن ماکارونی را احتکار و حتی از بازار جمع کرده است تا مجدد با قیمت های جدید و بسیار بالاتر به فروش برساند!

جالب است که طبق اعلام خبرگزاری رسمی دولت، این شرکت نه تنها خود احتکار کرده، بلکه به عنوان لیدر بازار ماکارونی ایران، در اقدامی بی شرمانه با شرکت های دیگر نیز لابی کرده و از آنها خواسته در این شرایط که قیمت ماکارونی افزایش یافته و از سبد غذایی بسیاری از مردم در حال حدف شدن است، از عرضه محصول به بازار خودداری کنند!

تک ماکارون و رضا مطلبی کاشانی: از خاطره کذایی غسل آیت الله مصباح تا گرانفروشی و احتکار | قوه قضائیه و آستان قدس رضوی چه خواهند کرد؟!
این احتکار و گرانفروشی و لابی گری علیه مردم، آن هم درشرایطی که میلیون ها ایرانی در فقر مطلق به سر می برند، در حالی است که مالک این شرکت، با ظاهری مذهبی، خود را فردی متدین و خیّر جلوه می دهد!

این همان نکته ای است که پیشتر احمد توکلی بدان اشاره کرده و نوشته بود: وقتی فردی در این بازار کساد 40 میلیارد تومان خمس می آورد از خودش می پرسید منبع کسب او چیست؟ 

روزهای پیش رو مشخص خواهد کرد که آیا با این حجم عظیم از تخلفات اقتصادی، با این فرد واقعاً برخورد جدی می شود، آیا تولیت آستان قدس در حکم انتصاب او به عنوان عضو هیات امنای این آستان تجدید نظر خواهد کرد یا این که لابی های پشت پرده و شبکه حامیان او در میان مسوولان، نجات اش خواهند داد و بار دیگر روز از نو روزی از نو؟!

اینک همه نگاه ها به قوه قضائیه است... .

***
توضیح "تک‌ماکارون" درباره خبر اتهام احتکار
خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود از توضیح شرکت "تک ماکارون" در مورد خبر احتکار ماکارونی خبر داد.
فارس نوشت: «دیروز برخی منابع خبری مدعی شدند پلیس امنیت اقتصادی ۶۷۰ تن ماكارونی احتکارشده در شرکت تک‌ماکارون در کرج را توقیف کرده است.
«حالا امروز تک‌ماکارون در بیانیه‌ای گفته که ۶۷۰ تن ماکارونی فقط حاصل ۳۰ ساعت کار کارخانه است و احتکاری صورت نگرفته است.»

منبع:عصر ایران