PEZHVAKEIRAN.COM اعتصاب غذای فرهاد میثمی در اعتراض به حکم اعدام احمدرضا جلالی
 

اعتصاب غذای فرهاد میثمی در اعتراض به حکم اعدام احمدرضا جلالی

فرهاد میثمی، فعال مدنی با ارسال نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر گفت تا زمانی اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی پژوهشگر دوتابعیتیِ زندانی لغو نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
وی در این نامه نوشت که آقای جلالی بیش از سه سال است که از طرف ماموران امنیتی تهدید به اعدام می‌شود.

آقای میثمی در ادامه متذکر شد خبرهایی از آماده شدن جمهوری اسلامی برای اعدام آقای جلالی تا پایان ماه جاری منتشر شده است و «بنابراین کمتر از دو هفته به اجرای حکم اعدام مانده و اگر اجرای این حکم متوقف نشود، دست به اعتصاب غذا خواهم زد».

وی گفت در صورت اعتصاب، تنها مقدار اندکی آب و قرص‌هایش را خواهد خورد، چون بدون مصرف قرص وضعیت سلامتی‌اش با ریسک بالایی مواجه خواهد شد.

فرهاد میثمی که از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به‌سرمی‌برد، به خاطر کنش‌های مدنی خود در مخالفت با حجاب اجباری به پنج سال زندان محکوم شده است.

او در نامه خود از نهادهای حقوق بشری خواست که از هر فرصتی برای توقف اجرای حکم اعدام آقای جلالی استفاده کنند.

آقای میثمی در انتهای این نامه نوشت: «این روزها احمدرضا جلالی یکی از بی‌پناه‌ترین انسان‌ها روی زمین است. نگذارید جلالی را اعدام کنند. نه، اصلاح می‌کنم: نگذارید جلالی را ۱۰۰ بار اعدام کنند!»

خبرگزاری‌ ایسنا روز چهارشنبه به نقل از «منابع آگاه» خبر داده بود که حکم اعدام آقای جلالی به جرم انتسابی «جاسوسی برای اسرائیل» تا دو هفته دیگر اجرا می‌شود.

اما ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی روز جمعه به رادیوفردا گفت که اجرای حکم اعدام «ظرف دو هفته آتی» نه به خانواده و وکیل او ابلاغ شده و نه به خود آقای جلالی.

وی گفت انتشار خبر زمان اجرای حکم اعدام همسرش، همه را شوکه و نگران کرده است.

خانم مهران‌نیا افزود هر سال جمهوری اسلامی آقای جلالی را یا به انفرادی می‌کشد، یا تهدید به اجرای حکم اعدام می‌کند، «حکمی که بدون هیچ سندی علیه وی داده شده است».

وی گفت ایران همسرش را به خاطر «مقاصد سیاسی» گروگان گرفته است.

احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی - سوئدی، همواره اتهامات جاسوسی علیه خود را رد کرده است.

حکومت ایران در سال‌های اخیر تعداد زیادی از اتباع خارجی و ایرانی‌های دو تابعیتی را به اتهام‌های گوناگون از جمله جاسوسی، همکاری با نهادهای امنیتی خارجی یا اقدام علیه نظام بازداشت کرده است و برخی از این افراد با زندانیان ایرانی در کشورهای دیگر مبادله شده‌اند.

منبع:رادیو فردا