PEZHVAKEIRAN.COM وظیفه هر ایرانی حمایت از خواست‌های قانونی معلمان و دانشگاهیان است
 

وظیفه هر ایرانی حمایت از خواست‌های قانونی معلمان و دانشگاهیان است

با وجود آنکه مدت هاست معلمان و دانشگاهیان، این سازندگان نسل آینده کشور، برای رسیدن به حقوق قانونی و انسانی خود با هماهنگی کامل دست به اعتراض های مسالمت آمیز زده‌اند، متاسفانه رهبران جمهوری اسلامی، بجای جواب مساعد به درخواست قانونی آنان، به سرکوب آنان ادامه داده است.
هیچ یک از دست اندر کاران رژیم جمهوری اسلامی و نهادهای حکومتی اقدامی در جهت بهبود شرایط کاری و زندگی آنان نکرده اند، بلکه به بهانه هایی غیر منطقی همچون جلوگیری از تورم! با خواست های قانونی و بر حق آنان مخالفت کرده اند.
جبهه ملی ایران-خارج از کشور مجدداً حمایت کامل خود از خواست های معلمان و دانشگاهیان را اعلام میدارد و از هموطنان عزیز  انتظار دارد در این راستا با ما همگام و از مبارزات و خواست های آنان پشتیبانی نمایند.
هموطنان در اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی، آمده است. "دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد".
با توجه به عدم اجرای همین "قانون" اساسی رژیم، خانواده های دانش‌آموزان و دانشگاهیان حق دارند برای احقاق حقوق قانونی خود دست بهر اقدامی از جمله عدم پرداخت شهریه های کمر شکن بزنند و، جبهه ملی ایران خارج از کشور از اقدام آنان پشتیبانی خواهد کرد. باعث تأسف است که بدلیل شهریه هایی کمرشکن، بسیاری از جوانان بااستعداد کشور به دلیل عدم استعانت مالی از ادامه تحصیل محروم شده اند یا انکه برای کسب دانش از کشور مهاجرت کرده اند.
جبهه ملی ایران-خارج از کشور، از ملت بزرگ ایران درخواست دارد تا از مبارزات و تلاشهای آینده سازان کشور، حمایت کامل به عمل آورند و در کنار آنان، تا احقاق حقوق قانونی باقی بمانند.
جبهه ملی ایران -- خارج از کشور
 
سی و یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ برابر با
 
بیستم آوریل ۲۰۲۲ میلادی.

منبع:پژواک ایران