PEZHVAKEIRAN.COM رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، به پنج سال زندان محکوم شد
 

رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، به پنج سال زندان محکوم شد

اتهام‌های این فعال مدنی «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است

رسول بداقی از فعالان مدنی و کنشگران برجسته حقوق صنفی معلمان است که پیش‌تر هم بازداشت و زندانی شده است - شورای مدیریت گذار

دادگاه انقلاب تهران رسول بداقی، از اعضای کانون صنفی فرهنگیان اسلام‌شهر، را به تحمل پنج سال زندان، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و نیز «منع اقامت در تهران و تمام استان‌های هم‌جوار» محکوم کرد.

خبرگزاری هرانا، روز شنبه ۲۷ فروردین، در گزارشی به نقل از رامین صفرنیا، وکیل دادگستری، نوشت که دادگاه انقلاب تهران اتهام‌های این فعال صنفی معلمان را «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام» معرفی کرده است.

در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، این فعال مدنی به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، به اشد مجازات مقرر، یعنی چهار سال زندان، محکوم خواهد شد.

رسول بداقی همراه حمید قندی، از دیگر اعضای کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، روز دوشنبه ۱۵ فروردین در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بودند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از شعبه‌هایی است که معمولا به اتهام‌های فعالان سیاسی، اجتماعی و روزنامه‌نگاران رسیدگی می‌کند.

در آذرماه گذشته، ماموران امنیتی رسول بداقی را در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت کرده بودند.

بنا بر گزارش‌ها، بازداشت این فعال صنفی با ضرب‌و‌شتم همراه بود و ماموران امنیتی گوشی تلفن و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کردند.

در سال‌های گذشته، شمار زیادی از فعالان صنفی معلمان، از جمله اسماعیل عبدی، مصطفی نیلی، یعقوب یزدانی، مهدی فتحی و عزیز قاسم‌زاده، با اتهام‌‌های مختلف امنیتی احضار، بازداشت یا محکوم به زندان‌های طولانی شده‌اند.

رسول بداقی از فعالان مدنی و کنشگران برجسته حقوق صنفی معلمان است که پیش‌تر هم بازداشت و زندانی شده است.

این معلم پرسابقه در اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ دستگیر، از وزارت «آموزش و پروش» اخراج و در نهایت چند سال، بدون مرخصی، در زندان بود.

منبع:پژواک ایران