PEZHVAKEIRAN.COM حکم حبس امیرعباس آذرم‌وند بدون اطلاع قبلی به اجرا درآمد
 

حکم حبس امیرعباس آذرم‌وند بدون اطلاع قبلی به اجرا درآمد

مأموران امنیتی به خانواده این فعال کارگری و روزنامه‌نگار اقتصادی دروغ گفتند. به آنها وعده داده بودند که امیرعباس تا بعدازظهر امروز آزاد خواهد شد و سپس ادعا کردند که خود امیرعباس خواهان اجرای حکم‌اش شده است. این فعال کارگری اندکی بعد در تماس با پدرش گفت که مقام‌های قضائی به خانواده دروغ گفته‌اند.
حکم سه سال و هفت ماه حبس تعزیری امیرعباس آذرم‌وند، روزنامه‌نگار اقتصادی و فعال کارگری پس از بازداشت در تجمع هشت مارس تهران در پارک دانشجو، بدون اطلاع قبلی به اجرا درآمد.
یک منبع نزدیک به آذرم‌وند چهارشنبه ۱۸ اسفند به «زمانه» گفت که علی‌رغم دادن وعده آزادی این فعال کارگری به خانواده‌اش در شب گذشته، حکم حبس او به اجرا گذاشته شده است.
اجرای حکم اما با فریب و آزار خانواده آذرم‌وند نیز همراه بود. به گفته منبع زمانه، به پدر امیرعباس گفته بودند که او حدود ساعت یک یا دو بعدازظهر به وقت تهران آزاد خواهد شد. خانواده و دوستان به انتظار او بودند اما با پدر امیرعباس تماس می‌گیرند و می‌گویند فرزند او به خواست خودش درخواست داده که به اجرای احکام برود و حکم حبس خود را بکشد.
اما اندکی بعد امیرعباس آذرم‌وند در تماس تلفنی با پدرش می‌گوید که خبرهای داده‌شده به خانواده همگی دروغ بوده است. او گفته که خواهان بیرون آمدن از زندان بوده اما آنها اجازه ندادند و او را به اجرای احکام تحویل داده اند.
امیرعباس آذرم‌وند ابتدای مهر سال جاری از زندان با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. ماموران امنیتی وزارت اطلاعات او را ۱۰ شهریور در خانه پدر و مادرش بازداشت کرده بودند. اتهام او «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» بود.
 
حکم امیرعباس آذرم‌وند توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری در دی صادر شد. آذرم‌وند بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. او از عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و خروج از ایران به مدت دو سال نیز محروم شد.
او نهایتاً هشت مارس در جریان تجمع به مناسبت روز جهانی زن بار دیگر و پس از ضرب و شتم بازداشت شد. شماری از فعالان حقوق زنان به مناسبت هشت مارس، روز جهانی زن و برای اعتراض به خشونت علیه زنان و زن‌کشی، به دنبال برگزاری تجمعی مسالمت‌آمیز در پارک دانشجو در برابر تئاتر شهر بودند که دخالت نیروهای امنیتی مانع آنها شد.
آنها در این تجمع به یاد قربانیان قتل‌های ناموسی عکس آنها را همراه با گل و شمع در کنار یکدیگر گذاشتند. چندین روسری نیز به عنوان نماد سرکوب و تبعیض در آنجا قرار داده شده بود.

منبع:رادیو زمانه