پنج شهروند و فعال اجتماعی توسط نیروهای امنیتی به دلیل فراخوان هیرمند بازداشت شدند

پنج فعال اجتماعی و مجازی به نامهای، علی ملایی، حسین بنیادی، حسن نخعی، احسان قنبردادی و مرتضی قاسمی، توسط نیروهای امنیتی در هیرمند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، پنج فعال اجتماعی و مجازی به نامهای ، علی ملایی، حسین بنیادی، حسن نخعی، احسان قنبردادی و مرتضی قاسمی، به زداشت و به مکان نامعلومیم منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این افراد به دلیل دادن فراخوان برای تجمع و اعتراض به عدم بازگشایی حقابه هیرمند از بندکمال خان در افغانستان و دیپلماسی ضعیف جمهوری اسلامی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کمپین فعالین بلوچ اسامی این افراد را “علی ملایی”، حسین بنیادی”، “حسن نخعی”، “احسان قنبردادی” و “مرتضی قاسمی” عنوان کرده است.

این پنج فعال با دادن فراخوان در صفحات مجازی از عموم مردم در شمال سیستان و بلوچستان خواسته بودند تا برای مطالبه حقابه در مرز میلک تجمع کنند.

ده ها تن از شهروندان روز جمعه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با این فراخوان ها در صفحات اجتماعی خود را به مرز میلک رسانده و تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین ده ها شهروند در مقابل کنسولگری افغانستان در زاهدان نیز تجمع کردند.

منبع:پژواک ایران